blueco

۷۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
اگر می خواهید هیچ کسی حتی دوستانتان هم به اطلاعات شخصیتان دسترسی نداشته باشند، باید با ایجاد چند لایه ی امنیتی مانع از ورود افراد مختلف به تلفن همراه خود شوید. Smart AppLock Pro 2 نام یک نرم افزار است، نرم افزاری ویژه که مانع از ورود حتی دوستانتان به تلفن همراهتان می شود، بدین صورت خواهید توانست هم درخواست دوستان یا آشنایان خود برای گرفتن گوشی را رد نکرده و هم از لو رفتن اطلاعات شخصی تان نگرانی نداشته باشید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: دارا بودن رابط کاربری هوشمند، الگوریتم های قدرتمند برای تامین امنیت، پشتیبانی از سبک های مختلف و … اشاره کرد.طراحی سایت

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

سامسونگ اعلام کرد که چیپ‌های ۱۰ نانومتری این کمپانی تا پایان سال ۲۰۱۶ به تولید انبوه خواهند رسید. این تکنولوژی می‌تواند روی قدرت پردازنده، اندازه چیپ و مصرف آن تاثیر به‌سزایی داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید این اعداد به فاصله اجزای قرارگرفته روی یک پردازنده نسبت داده می‌شوند. به عنوان مثال پردازنده Exynos 7420 که از تکنولوژی ۱۴ نانومتری استفاده می‌کند، میان ترانزیستور‌ها و هر واحد پردازشی‌اش ۱۴ نانومتر فاصله وجود دارد. جالب است بدانید که روی این چیپ بیش از میلیاردها ترانزیستور با فاصله ۱۴ نانومتر از هم قرار گرفته‌اند که هر نانومتر برابر با یک میلیاردم متر است!طراحی سایت

چیپ‌های جدید ۱۰ نانومتری سامسونگ همچنان برای چینش ترانزیستورها از تکنولوژی FinFET استفاده می‌کنند که پردازنده Exynos 7420 بکارگرفته ‌شده در Galaxy S6 نیز با همین تکنولوژی تولید شده بود. این پردازنده که برای اولین‌بار در یک اسمارت‌فون استفاده شده به عنوان سریع‌ترین پردازنده حال حاضر در دنیای اندروید شناخته می‌شود که بنچمارک‌ها نیز گواه این ادعا هستند.

در کنفرانس ISSCC سن فرانسیسکو، سامسونگ از Waferهای ۳۰۰ میلی‌متری خود پرده برداشت. این موضوع نشان‌دهنده آمادگی سامسونگ برای تولید پردازنده ۱۰ نانومتری است و در حال حاضر مشغول مهیا کردن جزئیات و اجزای آن است.

سامسونگ احتمالا از این پردازنده‌های فوق پیشرفته در Galaxy S7 یا Galaxy Note 6 استفاده کند، البته در صورت تولید چنین پردازنده‌هایی قطعا میان کمپانی‌های تولیدکننده ساعت‌های هوشمند و دیگر وسایل الکترونیکی نیز هواداران زیادی برای چیپ‌های ۱۰ نانومتری پیدا خواهد شد.

با توجه به شایعات همکاری احتمالی اپل و سامسونگ در تولید پردازنده‌های محصولات هوشمند، با در نظر داشتن تولید عمده چیپ‌های ۱۰ نانومتری تا پایان ۲۰۱۶ احتمالا شاهد حضور آن‌ها در پرچمداران ۲۰۱۷ اپل خواهیم بود. البته این موضوع صرفا یک شایعه و حدس و گمان بوده که صحت آن توسط هیچ منبع رسمی تایید نشده است.

کمپانی تولیدکننده پردازنده TSMC که به عنوان بزرگ‌ترین رقیب سامسونگ شناخته می‌شود، خبر از تست پردازنده‌های ۱۰ نانومتری خود در اوایل ماه آینده داده است که خطر بزرگی برای چیپ‌های سامسونگ خواهد بود. در حالی که سامسونگ چیپ‌های ۱۴ نانومتری خود را تولید انبوه و روانه بازار کرده است، کمپانی TSMC ماه آینده تولید انبوه چیپ‌های ۱۶ نانومتری خود را آغاز خواهد کرد که در این حوزه از رقیب کره‌ای خود عقب مانده است.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

وب سایت کیک استارتر وب‌سایتی است که ایده‌های خلاقانه سرتاسر جهان را جمع آوری کرده، آن‌ها را در سایت معرفی نموده و برای پیشرفتشان از کاربران کمک می‌گیرد!طراحی سایت

یکی از خبرهای این وب سایت دارای تیتری با عنوان فناوری در ایران است. آقای مهدی تقی زاده، از شهر شیراز، دستگاهی را اختراع کرده است که در نوع خود جالب و کاربردی به نظر می‌رسد! نام این پروژه Hot Food است! البته این وب‌سایت، با آپلود فیلمی که توسط خود این مخترع جوان به دست آن‌ها رسیده است، خیال خود را راحت کرده و از هرگونه توضیحی در مورد این دستگاه خودداری نموده است؛

این دستگاه کوچک، یک وسیله برای پخت و پز یا گرم کردن غذاست که کارکردی بسیار ساده داشته و البته به راحتی قابل حمل است. این وسیله به راحتی و تنها با یک آداپتور شارژ شده و در کمتر از 15 دقیقه آماده به کار می‌شود. گرمای این دستگاه نزدیک به 80 درجه خواهد بود. جالب اینجاست که در حین کار با این دستگاه، بدنه آن به هیچ وجه گرم نشده و به راحتی می‌توان هنگام کار نیز آن را حمل کرده و جابه‌جا نمود.

نکته جالبی که سایت کیک استارتر به آن اشاره کرده، این است که هیچ شخص، شرکت یا اسپانسر خاصی در تولید، طراحی و یا تکمیل این پروژه ایشان را همراهی نکرده و این محصول کاملا به طور شخصی طراحی و تهیه شده است. این سایت اضافه می‌کند که ما از شما دعوت می‌کنیم که با حمایت مادی و معنوی از مخترعین جوان، به خلق محصولات جدید برای زندگی بهتر کمک کنید!

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

شرکت موزیلا همچنان تلاش می‌کند تعداد بیشتری از کاربران را به سمت خود بکشاند و در این راستا قابلیت جدیدی را با نام Suggested Tiles برای مرورگر اینترنتی فایرفاکس عرضه کرده است.

راهکار جدید این شرکت مشکل شرکت‌های تبلیغاتی را برطرف می‌کند و محتوای تولید شده توسط آنها را در قالب جدید و به دور از شکل و شمایل تبلیغاتی به کاربران ارائه می‌دهد.

سرویس Suggested Tiles در منوی اصلی مرورگر فایرفاکس ارائه می‌شود و مبتنی بر تاریخچه جست‌وجوهای اینترنتی انجام شده توسط کاربر، لیست موضوعات مورد علاقه او را پیشنهاد می‌دهد.طراحی سایت

در این اقدام شرکت موزیلا سعی کرده است کمتر از قبل اطلاعات شخصی کاربران را به شرکت‌های تبلیغاتی به اشتراک بگذارد و با پیشنهاد موضوعات مورد علاقه کاربر در منوی اصلی، مزاحمت کمتری برای او ایجاد کند.

اما شرکت موزیلا که همواره ادعا می‌کند به مراکز تبلیغاتی وابستگی ندارد و کمترین اطلاعات را در اختیار آنها قرار می‌دهد، با این سیستم می‌تواند محبوبیت بیشتری نزد کاربران به دست آورد.

البته باید توجه داشت که این یک قابلیت کاملا جدید محسوب نمی‌شود. برای مدیریت هرچه بهتر آگهی‌ها در مرورگر موزیلا، نوامبر گذشته قابلیتی با نام Adverts در Firefox 33.1 ارائه شد و سپس فوریه امسال قابلیتی با نام Directory Tiles به دست کاربران جهانی رسید.

شرکت موزیلا اعلام کرد از هفته آینده نسخه بتای سیستم Suggested Tiles در اختیار کاربران جهانی قرار می‌گیرد و این قابلیت که کدهای آن به صورت متن‌باز نوشته شده است، پس از گذشت مدتی روی نسخه جدید فایرفاکس ارائه می‌شود.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

در یک گزارش جدید اعلام شده است که کارمندان سازمانی در بیشتر مواقع ضوابط و سیاست‌های مربوط به بخش IT را جدی نمی‌گیرند و ضمن مشاهده محتوای نامناسب، فایل‌های ضمیمه و ابزارهای کاربردی مشکوک را بارگذاری می‌کنند.طراحی سایت

دو مرکز Blue Coat و Vanson Bourne با همکاری یکدیگر مطالعه‌ای را انجام دادند و در پایان مشخص شد تعداد حملات سایبری به کسب و کارها طی یک سال گذشته افزایش قابل ملاحظه یافته است و در این میان کارمندان هنوز رفتارهای قبلی خود را برای حضور در دنیای مجازی دنبال می‌کنند.

در این مطالعه ۱۵۸۰ کارمند از سراسر جهان حضور داشتند و بخش اعظم آنها اعلام کردند که به خوبی می‌دانند بارگذاری فایل‌های ضمیمه در پست‌های الکترونیکی ناشناس می‌تواند احتمال حملات سایبری در سازمان را افزایش دهد.

آنها همچنین اعلام کردند که از خطرات مرتبط با مشاهده محتوای نامناسب، به کارگیری شبکه‌های اجتماعی و بارگذاری ابزارهای کاربردی باخبر هستند و با این وجود در زمان استفاده از سیستم‌های سازمانی یا دستگاه‌های موبایلی بدون در نظر گرفتن این خطرات، فعالیت مورد نظر خود را انجام می‌دهند.

کارمندان سازمانی در ۱۱ کشور جهان اعلام کردند که در محل کار خود محتوای نامناسب را مشاهده می‌کنند و در بسیاری از مواقع این محتوا نوعی بدافزار یا ویروس را در خود جا داده‌اند.

این بررسی همچنین نشان داد کارمندان چینی در این میان بیشترین آسیب را دیده‌اند و ۱۹ درصد چینی‌های حاضر در نظرسنجی اخیر اعلام کردند که در محل کار خود از روی سیستم های سازمانی تصاویر مستهجن را مشاهده می‌کنند.

در مجموع ۱۰ درصد کارمندان مکزیکی اظهار داشتند که از روی دستگاه سازمانی به محتوای نامناسب دسترسی پیدا کرده‌اند که این رقم برای کارمندان بریتانیایی ۹ درصد محاسبه شد.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

محققین حوزه رباتیک دانشگاه MIT همواره به خاطر نوآوری های بی همتایشان نام خود را در سر خط خبرهای روز دنیا قرار می دهند و این بار اما به خاطر ساخت نوعی پهپاد بسیار کوچک خبرساز شده اند.

این ربات کوچک یک سوم گرم وزن دارد و طول آنها تنها ۱٫۷ سانتی متر است. پهپاد مورد بحث زمانی که فعالیت خود را شروع نکرده به شکل یک کاغذ صاف و  مسطح است، اما پس از آنکه از طریق یک منبع حرارتی کوچک فعال شد، شکلی پیچیده به خود می گیرد و آنگاه است که می تواند با سرعتی معادل ۳ سانتی متر در ثانیه حرکت (یا حتی شنا) کند.طراحی سایت

حرکات این درون با استفاده از دو مجموعه آهنربا صورت می گیرند: نخست یک آهنربای نئودیمیم که در داخل بدنه ربات تعبیه شده و دوم چهار کویل (سیم پیچیده شده) الکترومغناطیسی که درست در زیر سطح عملیاتی دستگاه قرار گرفته اند و برحسب نیاز، امواج مغناطیسی را جذب می کنند.

آهنرباها از لحاظ فنی، امواجی با فرکانس ۱۵ هرتز را تولید می کنند که با استفاده از آن، آهنربای کویل آنبورد شروع به چرخش می کند و ربات را به حرکت در می آورند.

پس از آنکه کارتان با این ربات تمام شد می توانید آن را به داخل محلول استون بیاندازید، به این ترتیب کلیه ساختارهای خارجی آن حل می شوند و صرفا آهنربایش باقی می ماند.

تیم پژوهشگران دانشگاه MIT به سرپرستی Shuhei Miyashita این ربات را در کنفرانس ICRA 2015 رونمایی کرد که روز گذشته در سیاتل برگزار شد.

این تیم امید دارد نسخه های بعدی این پرنده کوچک را به شیوه ای بسازد که به کلی در استون حل شوند و علاوه بر این بتوانند در بدن انسان خود را تا کنند و عملکردی خودمختار داشته باشند و سپس بدون آنکه اثری از خود بر جای بگذارند به طور کامل حل شوند.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

همه ما اقدام به تعویض، ارتقا یا ریست کردن تلفن‌های هوشمند اندرویدی خود می‌کنیم که این عمل در بیشتر مواقع به دلایلی می‌تواند سخت و طاقت‌فرسا باشد. البته نه فقط برای از دست دادن یکسری اطلاعات مهم مانند مخاطبان و تصاویر، زیرا گوگل مدت‌هاست که قابلیت‌های بسیار خوبی را در این بخش به کاربران اندروید ارایه می‌کند که اگر از آن‌ها بهره برده باشید جای هیچگونه نگرانی برای از دست دادن اطلاعات نیست، چرا که در سرویس ابری گوگل مواردی که خودتان تعیین کرده‌اید وجود دارند و مجددا می‌توانید از آن‌ها در گوشی جدید استفاده کنید. اما باز هم با این وجود نصب مجدد اپلیکیشن‌ها و نیز انجام تنظیمات مرتبط با هر کدام عملی زمان‌بر است. اما این مشکل نیز ممکن است به زودی به طور کامل رفع شود.


همانطور که می‌دانید، گوگل در طی کنفرانس سالانه I/O خود، اندروید M را معرفی نمود و ما نیز در آی‌تی‌رسان به ذکر نکات کلیدی درباره این نسخه پرداختیم و ویژگی‌های آن‌ را برای‌تان شرح دادیم. اما یکی دیگر از امکانات جذاب و کاربردی این نسخه از پلتفرم موبایلی گوگل، قابلیت پشتیبان‌گیری خودکار از اطلاعات اپلیکیشن‌هاست. همانطور که از اسمش پیداست، این ویژگی می‌تواند تمام اطلاعات و داده‌های مربوط به اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی را در فضای ابری گوگل درایور هم به صورت نسخه پشتیبان نگه‌داری کند تا در صورت تعویض گوشی توسط کاربر یا ریست شدن تلفن هوشمند وی و یا موارد مشابه، تمام اپلیکیشن‌های نصب شده او به همراه تمامی تنظیمات و شخصی سازی‌ها قابل برگشت باشند. بدین ترتیب، دیگر نیاز نیست در صورت خرید یک گوشی جدید، به صورت دستی اقدام به نصب و شخصی سازی اپلیکیشن‌های مورد استفاده قبلی کرد.طراحی سایت

ویژگی یاد شده به صورت خودکار برای تمامی اپلیکیشن‌ها فعال خواهد بود و توسعه دهندگان دیگر نگرانی بابت بروزرسانی نرم‌افزارهای خود در صورت اضافه شدن کدهای جدید نخواهند داشت. البته اگر کاربری هم تمایل به پشتیبان‌گیری خودکار از اپلیکیشن‌های نصب شده و مورد استفاده‌اش نداشته باشد، این سیستم اجازه می‌دهد تا قابلیت مورد بحث را غیر فعال کرد.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

بیشتر کاربران در کشور‌های توسعه یافته سرعت اینترنت مناسبی ندارند و به همین دلیل گوگل قابلیت‌های جدیدی را به مرورگر خود با نام کروم افزوده است که در یک به‌روز رسانی در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

یکی از این قابلیت‌های جدید مرورگری آفلاین است که کاربران از طریق آن می‌توانند صفحات را برای مطالعه آفلاین ذخیره کنند و در زمان‌هایی که دسترسی به اینترنت ندارند بتوانند به مطالعه آن صفحه بپردازند. قابلیت دیگری که گوگل به مرورگر خود خواهد افزود امکان بهبود تجربه مرورگری وب برای کاربران است که با تعدادی کد گوگل سعی کرده تا سرعت لود صفحات را بالا ببرد و این کار نیز از طریق فشرده سازی محتوا و… انجام می‌شود که در نهایت کاربر مرور سریع‌تر صفحات را شاهد خواهد بود.طراحی سایت

همچنین روز گذشته گوگل مدعی شد که با بهینه سازی کروم توانسته مصرف داده آن را نیز به اندازه بسیار زیادی کاهش دهد و در نتیجه کاربر در حین مرور صفحات اینترنتی حدود 80 درصد داده کمتری را مصرف می‌کند. با وجود اینکه گوگل اعلام کرده قابلیت‌های جدید برای کشور‌های در حال توسعه مناسب است اما دلیلی ندارد که شاهد عرضه این ویژگی‌ها به صورت جهانی نباشیم
  • spd kh
  • ۰
  • ۰

گوگل از سقوط هواپیمای خورشیدی ویژه توسعه شبکه جهانی اینترنت خود در آمریکا خبر داد.

درحالی که گوگل در روزهای گذشته و در حاشیه کنفرانس I/O با رونمایی از تازه‌های خود در دنیای فناوری حسابی خبرساز شده است حالا انتشار خبر سقوط هواپیمای خورشیدی ویژه توسعه شبکه جهانی اینترنت این شرکت در آمریکا، شوکی بزرگ به مدیران ارشد غول فناوری جهان و طرفداران آن بوده است.

حادثه سقوط هواپیمای خورشیدی گوگل چندی پیش و در مناطق دورافتاده پوشیده از شن مکزیک روی داد و حالا مدیران ارشد این شرکت وقوع این حادثه را رسما اعلام کردند.طراحی سایت

این سازه هوایی که انرژی لازم برای پرواز خود را از خورشید می‌گرفت، توسط شرکت Titan Aerospace طراحی و ساخته شده است.

گوگل این شرکت را در سال ۲۰۱۴ و با هدف طراحی و تولید هواپیماهای بدون سرنشین کنترل از راه دور و استفاده از آن جهت گسترش شبکه جهانی اینترنت به دورافتاده‌ترین نقاط جهان خریداری کرد.

این حادثه اندکی پس از برخاستن هواپیما از زمین روی داد. در این رویداد هیچ‌کس آسیب ندیده با این حال امیدها برای تحقق ایده گسترش شبکه جهانی اینترنت به دورافتاده‌ترین و ناشناخته‌ترین نقاط زمین همچنان دست نیافتنی باقی ماند.

تقریبا سراسر این هواپیما از صفحات خورشیدی پوشانده شده بود که از این طریق انرژی لازم برای ادامه پرواز آن را تأمین می‌شد.

این نوع هواپیماها قابلیت پرواز در ارتفاعات زیاد (حدود ۲۰ کیلومتری از سطح زمین) را دارند تا بدین ترتیب بازده کاری آن در پوشش دهی اینترنت به تمام نقاط زمین فراهم شود.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

یک مؤسسه تحقیقاتی به تازگی در گزارشی به افشای کشف یک ابزار پرداخته که گفته می‌شود به واسطه آن، هر کاربری قادر خواهد بود به یک هکر تبدیل شود. این ابزار که یک برنامه تحت وب است، با یک عملیات ساده رایانه سایرین را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این ابزار که نام آن Tox است به کاربران اجازه می‌دهد تا بد افزار Ransomware مخصوص به خود را طراحی و آن را به سیستم قربانیان خود ارسال کنند.طراحی سایت

بد افزارهای ransomware یا باجگیر گونه از بدافزار‌ها هستند که خود را در سیستم قربانی تکثیر و اقدام به رمزگذاری داده‌ها و اطلاعات کاربر بر سیستم می‌کنند و تا زمانی که کاربر اقدام مورد درخواست هکر را صورت ندهد ـ معمولا واریز مبلغی مشخص به حساب هکر ـ این داده‌ها و اطلاعات باز پس داده نشده و از حالت رمزگذاری خارج نمی‌شوند.

به شکل عادی طراحی یک چنین بد افزاری، نیازمند حد زیادی از دانش و اطلاعات برنامه نویسی است. از این جهت Tox را باید ابزاری بسیار خطرناک دانست، زیرا با استفاده از واسط کاربری ساده خود به هر کاربری اجازه می‌دهد، اقدام به ساخت ویروس و بدافزار Ransomware و آن را در سطحی وسیع منتشر کند.

بعد از آنکه بد افزارهای طراحی شده با این ابزار در سطح سیستم قربانی دانلود شده و فعال می‌شوند، از طریق یک دستورالعمل از کاربر درخواست می‌کنند تا مبلغ مورد نظر را به شکل پول‌های مجازی Bitcoin به حسابی مشخص پرداخت کنند که بعد از آن این مبلغ بین طراحان Tox و کاربر استفاده کننده از آن تقسیم می‌شود.

استفاده از Tox برای هر کاربری رایگان است؛ اما ۳۰ درصد درآمد‌های حاصل از استفاده از این ابزار برای طراحان Tox ذخیره سازی می‌شود!

این ابزار تنها از طریق Dark Web یا بخش های نا‌مشخص و ثبت نشده از اینترنت قابل دسترسی است؛ به این معنا که کاربران باید با ابزار معروف tor به این نرم افزار دسترسی پیدا کنند.

نرم افزارهایی که به آماتور‌ها و کاربران عادی اجازه طراحی و تولید بد افزار‌ها را می‌دهند، البته جدید نبوده و پیش از این نیز شاهد حضور آن‌ها بوده‌ایم.

در حال حاضر پلتفرم‌های فراوانی برای ایجاد بدافزار در سطح وب وجود دارد. آنچه Tox را از سایرین متمایز می‌سازد، این است که کامل تحت وب عمل می‌کند و استفاده از آن نیاز به هیچ گونه اطلاعات تخصصی ندارد.

استفاده از Tox شامل سه مرحله ساده است: وارد کردن مبلغ باج گیری، وارد کردن توضیحاتی که می‌خواهید به قربانی نمایش داده شود و وارد کردن یک Captcha و به همین سادگی فایل بدافزار برای انتشار در اختیار شما قرار خواهد گرفت و شما تبدیل به یک هکر خواهید شد.

محققان با آزمون این نرم افزار تمامی اطلاعات فوق را در خصوص آن تأیید و البته تأکید کرده‌اند که بدافزارهای تولید شده توسط این نرم افزار، فاقد هر گونه پیچیدگی و کارایی سایر نرم افزار‌ها و بد افزارهای پیچیده است.

  • spd kh