blueco

۱۵۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کاربردهای پرینت سه بعدی می تواند بسیار فراتر از آنچه تصور می کنیم باشد. این فناوری نسبتاً جوان گاه راه حل هایی بی نظیر را پیش پای ما می گذارد.

اخیراً یک طراح اسکاتلندی که علاقه وافری نیز به فناوری پرینت سه بعدی دارد، با استفاده از این تکنولوژی حرکت را به پای گربه اش ، اسپراکت ، بازگرداند.

چندی پیش اسپراکت با یک ماشین تصادف کرد. در حالیکه هنوز بهبودی کامل پیدا نکرده بود و فقط پس از شش ماه در حادثه ای دیگر این گربه نگون بخت مورد حمله یک سگ قرار گرفت. در این حمله پای اسپراکت به شدت آسیب دید و به دلیل لطمه ای که به عصب پای اسپراکت وارد شد ، او توان حرکتی قسمتی از پایش را از دست داد.

هنوز دامپزشکان در مورد روند بهبود پای اسپراکت نظری نداده اند ، اما فرگوس فولارتن پگ ، صاحب اسپراکت که نمی توانست شاهد زجر کشیدن و گوشه نشینی گربه اش باشد ، با استفاده از پرینت سه بعدی و برای اینکه اسپراکت بتواند دوباره راه برود برای او یک ارتز ساخت . بر خلاف پروتز که برای استفاده طولانی مدت طراحی می شود ، ارتز برای تصحیح ناهنجاری در شکل یا به عنوان یک نگهدارنده و حمایت کننده موقت استفاده می شود. ارتز چند رنگ اسپراکت با استفاده از یک پرینتر سه بعدی Formlabs 1 ساخته شده است.

استفاده از پرینت سه بعدی در تهیه پروتزهای انسانی کمابیش شناخته شده و مورد استقبال قرار گرفته است ، اما این نخستین باری است که از این تکنولوژی در حیطه مربوط به حیوانات استفاده می شود. البته اظهار نظر در خصوص کارآیی این ارتز زود است و باید مدتی به اسپراکت و ارتز فرصت داد تا با هم سازگار شوند.طراحی سایت
  • spd kh
  • ۰
  • ۰

کنترل وسایل به‌وسیله مغز را بیشتر در فیلم‌های‌ سینمایی خصوصا فیلم‌های قهرمان‌محور زیاد دیده‌ایم، اما این موضوع چندسالی است که به واقعیت تبدیل شده است، برای مثال سال 2012 یک زن موفق‌شد به وسیله کنترل دست مصنوعی خود به‌وسیله مغزش یک فنجان قهوه را نوش‌جان کند! اخیرا نیز دانشمندان موفق شده‌اند یک تبلت را به‌وسیله مغز فردی که دچار بیماری لو گرینگ بود، کنترل کنند، در این آزمایش دانشمندان با اتصال الکترودهایی به مغز بیمار توانسته فعالیت مغز بیمار را ثبت و به‌وسیله آن یک کلید از روی صفحه‌کلید را انتخاب و یا کنترل نشان‌گر را برعهده بگیرند.

دانشمندان این آزمایش‌ را روی ترمینال‌های لمسی مخصوص نکسوس 9 پیاده‌ کرده‌اند، به‌این ترتیب مغز می‌تواند با استفاده از پروتکلهای بلوتوث‌ موجود با تبلت ارتباط برقرار سازد و ایمپلنت مغزی در این آزمایش نقش ماوس بی‌سیم را ایفا می‌کند.

روند انجام این فرایند بسیار کند است زیرا این فناوری در ابتدا راه قرار دارد، بنابر گفته دکتر Paul Nuyujukian هدف آن‌ها از کارکردن روی این پروژه ایجاد یک رابط‌کاربری مشترک بین کامپیوترها و تلفن‌های‌همراه است و این اولین گام در فرایند کنترل دیوایس‌های الکترونیکی به وسیله مغز است، تا بتوان عملکرد افراد فلج را بهبود بخشد.طراحی سایت
  • spd kh
  • ۰
  • ۰

در امتداد پیشرفت شبکه های آنلاین،مجموعه Plex در حال گسترش خدمات به ابعاد جدید است.کمپانی ها دست به یک ایده جدید زده اند و علاوه بر اینترنت و تلویزیون،کنسول های بازی نیز به لیست استفاده کنندگان از این شبکه ها پیوسته اند.محبوبیت شبکه نت فلیکس بسیاری را به صرافت انداخته است تا با ایجاد یک شبکه همه گیر،به پخش محتواهای ویدوئی بپردازند.واقعیت بر آن است که محبوبیت شبکه های سنتی در حال کاهش است.

 چندی پیش روسیه نیز به جمع استفاده کنندگان شبکه های آنلاین در مقدار بسیار بالا پیوست.اینک شبکه Plex در آخرین اخبار خود اعلام کرده است که اپلیکیشن آن روی تلویزیون های اندوریدی قرار خواهد گرفت و کاربران این تلویزیون ها در تمام نقاط جهان قادر به استفاده رایگان از فیلم های این شبکه خواهند بود.علاوه بر آن کنسول های مایکروسافت و سونی نیز برای استفاده از این شبکه به روز رسانی میشوند.نسخه PC این شبکه قادر به نمایش تصاویر 4K/UHD است.دارندگان تلویزیون های ال جی تولید شده از سال 2013،تلویزیون های هوشمند تولیدی از سال 2014،تلویزیون های توشیبا هوشمند تولیدی از سال 2014 و به طور کلی اندروید تی وی هایی که از سال 2014 به بعد تولید شده اند،قادر به دریافت رایگان این شبکه خواهند بود.علاوه موارد ذکر شده،TV BOX های کمپانی های روکو (ROKU) و کنسول انویدیا شیلد نیز در جمع دریافت کنندگان این شبکه پر طرفدار خواهند بود.طراحی سایت
  • spd kh
  • ۰
  • ۰

علی محمد زارع بیدکی با اشاره به اینکه ایران پنجمین بازدیدکننده موتور جستجوگر گوگل است ، گفت: ایرانی ها روزانه بیش از 100 میلیون پرس وجو به موتور جستجوگر گوگل ارسال می کنند.
وی شناخت زبان و فرهنگ بومی، ارائه سرویس بومی متناسب نیاز جامعه و دولت الکترونیک و اینترانت داخلی را از مهمترین مزیت های موتور های جستجو گر بومی برشمرد.
وی بر لزوم تجاری سازی موتور جستجوگر پارسی جو تاکید کرد و گفت: این موتور با 15 سرویس متنوع درصدد ارائه خدمات مطلوب به کاربران فارسی زبان می باشد.
زارع بیدکی اضافه شدن سرویس اندروید خبر (خبرجو)، سرویس مکان محور (کافه کجا)، آسان ترین سرویس دانلود کشور، سرویس بازار، سرویس جامع آب و هوا و همچنین تغییرات ظاهری این جویشگر ملی را از جمله ویژگی های نسخه پنجم جستجوگر پارسی جو است.
وی افزود: سرویس مکان محور (کافه کجا) امکان ثبت، بررسی و پیشنهاد مکان های تجاری و تفریحی را برای کاربران فراهم می کند به طوری که افراد با بررسی نظرات و تجربیات سایر کاربران در استفاده از محصولات و خدمات صاحبان مشاغل قادر خواهند بود انتخاب های بهتری داشته باشند.
وی بیان کرد: کاربران این جویشگر با استفاده از سرویس های دانلود و بازار، قادر خواهند بود تا موارد مورد نظر خود را در اغلب سایت های معتبر و یا فروشگاه آنلاین ایرانی جستجو و مشاهده کنند.
مدیر پروژه موتور جستجوگر پارسی جو ، 29 درصد از کاربران این جویشگر را در 6 ماه اول امسال تهرانی اعلام کرد و گفت: تبریز با 11، مشهد 10 و شیراز و یزد با 9 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.
زارع بیدکی افزود: در این مدت 74 درصد کاربران از طریق سیستم عامل ویندوز به این جویشگر دسترسی پیدا کرده اند و اندروید و ios در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
وی به مرورگرهای استفاده شده برای دسترسی به این جویشگر نیز اشاره کرد و گفت: حدود نیمی از کاربران با مرورگر فایرفاکس، 23 درصد کاربران با کروم و 20 درصد کاربران هم با اینترنت اکسپلورر تواستند از خدمات این جویشگر بومی در 6 ماهه اول امسال استفاده کنند.طراحی سایت


  • spd kh
  • ۰
  • ۰

ساعت هوشمند اهالی کوپرتینو موسوم به اپل واچ چند ماهیست که به بازارهای جهانی راه یافته و توانسته بخش اعظمی از بازار این محصول پوشیدنی را از آن خود کند.

 استقبال بالای خریداران از این ساعت به قدری بالا و قابل توجه بود که تیم کوک و مدیران ارشد این شرکت آن را غیرمنتظره و فراتر از پیش‌بینی ها عنوان کردند.

 این ساعت که فروش آن از چند ماه قبل در ایران نیز آغاز شده و توانسته نگاه بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات پوشیدنی را به خود جلب کند، یک نقطه ضعف کوچک دارد و آن هم طول عمر نه چندان بالای باتری آن است.

شاید دقیقه ها و ساعت ها انتظار برای پرشدن باتری این ساعت، برای بسیاری از افراد به امری آزاردهنده و خسته کننده تبدیل شود و همین امر بسیاری از شرکت ها را بر این داشته تا با تولید شارژری همراه به این نگرانی دارندگان اپل واچ پایان دهند.

 در همین رابطه، به تازگی شرکت Amber در وب‌سایت کیک استارتر شارژر همراهی را برای ساعت اپل واچ معرفی کرده که در صورت جذب سرمایه مورد نیاز، تولید انبوه آن در آینده ای نزدیک آغاز خواهد شد.

 این پاوربانک همراه که از آن به عنوان قاب محافظ اپل واچ نیز می توان استفاده کرد قادر است نه تنها این ساعت را، بلکه سایر دستگاه ها را نیز شارژ کند. به طوری که شرکت نام برده، کابلی ویژه را برای اتصال گوشی های آیفون و یا سایر گوشی های اندرویدی در نظر گرفته است که با استفاده از آن می توان ارتباط میان این دو دستگاه را برقرار کرد.

این شارژر همراه قادر است تا 8 بار ساعت اپل واچ و یا یک بار گوشی آیفون 6 یا 6 اس را شارژ کند که می تواند در نوع خود بسیار جالب توجه باشد.

Amber همانند گوشی های آیفون اپل در رنگ های مشکی، رز گلد، طلایی و نقره ای عرضه خواهد شد.طراحی سایت


  • spd kh
  • ۰
  • ۰

کمپانی وان پلاس می خواهد کاربرانش آن را چیزی بیشتر از سازنده گوشی هوشمند و فروشنده سیستم عامل اندروید بدانند؛ و برهمین اساس، این شرکت امروز اولین نسخه از اپلیکیشن ساخت خود برای آیفون و اندروید را رونمایی کرد.


آنطور که وان پلاس اعلام کرده، این اپلیکیشن با نام reflexion ابزاری ایده آل برای جست و جو در تضادها و هماهنگی ها در زندگی روزمره است.طراحی سایت


Reflexion اپلیکیشنی برای عکاسی است که می تواند به طور همزمان تصاویر گرفته شده از دوربین عقب و جلوی گوشی را ادغام کرده تا "انعکاسی منحصر به فرد" را ایجاد کند – با این روش تصویری از خود و سوژه را همزمان خواهید داشت.


این اپلیکیشن امکان به اشتراک گذاری خلاقیت هایتان را در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، فیس بوک و تویتر و از طریق رابط کاربری ساده و سبک فراهم می کند. به هر حال، نکته قابل توجهی درباره این اپلیکیشن وجود ندارد، ولی تلاش وان پلاس برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریانش را باارزش می دانیم.


این اپلیکیشن به رایگان از گوگل پلی استور و اپ استور قابل دانلود است.


  • spd kh
  • ۰
  • ۰


یک تیم از مهندسان و محققین پزشکی، به رهبری Chad Webb از دانشگاه ایلی‌نویز در Urbana، به تازگی اولین حسگر مشاهده و کنترل خون را توسعه دادند. این سنسور باریک مانند یک تتوی موقتی، روی پوست قرار می‌گیرد. به گفته رهبر این تیم، این حسگر بدون نیاز به رفتن به کلینیک، می‌تواند به سادگی از شما تست بگیرد و با انجام کارهایی مانند اندازه گیری ضربان قلب، فشار خون و نحوه جریان آن در رگ‌ها؛ اطلاعات و دید وسیع‌تری را از خطر ابتلا به بیماری‌های عروقی به پزشکان بدهد. آقای Webb باور دارد، با توجه به این که حسگر به محققان امکان دنبال کردن جریان و وضعیت خون در بدن افراد را می‌دهد، می‌تواند منجر به باز شدن درهای جدیدی به روی دانشمندان و علم پزشکی شود. او می‌گوید: می‌دانم! برای مدت‌ها حتی خودم هم فکر می‌کردم این امر غیر ممکن است.طراحی سایت

در کمال تعجب، دستگاهی که این وضعیت را کنترل می‌کند ساده است. یک ورقه نازک پولک مانند که با چند سنسور حساس به گرما روی یک ورق سیلیکونی قرار گرفته‌اند. زمانی که کار آغاز می‌شود، سنسور‌های گرما با استفاده از حرارت بدن تا دمای ۱۲ درجه فارنهایت می‌رسند و به دلیل باریکی بیش از حد این ورقه سیلیکونی، رسیدن به این دما تنها در ۵ میلی ثانیه انجام می‌شود. بعد از گرم شدن، حلقه سنسورها شروع به اندازه گیری مدت زمانی می‌کند که طول می‌کشد تا رگ‌های پایین سنسورها حلقه را گرم کنند. بعد سرعت انتقال گرمای تولید شده را اندازه می‌گیرند که توسط خون در جریان است. تمام این اندازه گیری‌‌ها منتهی به یک مقدار دقیق از میزان جریان خون خواهد شد. تیم سازنده در این تست‌های چندگانه دریافتند، میزان جریان مشاهده شده هم در حالتی که فرد در حال ورزش بوده و هم در حال راه رفتن، دقیق است.

طبق گفته Webb، با وجود این که سنسور پس از جذب گرما نقطه کوچکی را روی پوست ایجاد می‌کند، این تغییر آن‌قدر ظریف است که پس از آزمایش ۵۰ نفر، هیچ کدام نفهمیدند این سنسور چه زمانی روشن و چه زمانی خاموش بوده است. او همچنین عنوان کرد این گرما دقیقا زیر آستانه حساسیت پوست ایجاد می‌شود و بی‌خطر است.

تیم هنوز تمایل دارد تا این سنسور را توسعه دهد. با وجود نازکی، حسگر هنوز نیازمند سیم برای انتقال داده و انرژی است. سرپرست تیم مایل به عرضه نسخه بی‌سیم آن است و تیم توسعه دهنده مدتی است کار را شروع کرده و در حال آزمایش راه‌هایی مانند قرار دادن سنسور خورشیدی یا حتی تامین کننده انرژی فیزیوالکتریک است که انرژی لازم برای دستگاه را از گرمای بدن تامین می‌کند.

واضح است که این سنسور می‌تواند آینده خوبی داشته باشد و به کاربران برای کنترل سلامتی بسیار کمک کند (به ویژه بیماران دیابتی که اندازه گیری جریان و فشار خون برای آن‌ها بسیار حیاتی است). Webb معتقد است که این بزرگ‌ترین نوید برای تحقیقات پزشکی است.

بیماری‌های عروقی نیازمند اندازه گیری دقیق جریان خون است، اما جمع‌ آوری اطلاعات سخت است و محدودیت‌هایی دارد؛ مانند بی‌حرکت ماندن بیمار در آزمایشگاه. تیم سازندگان بیان کرده: جمع آوری داده‌ها با یک دستگاه پوشیدنی یک طرح جدید است که هنوز نمی‌دانیم ممکن است چه افق‌های جدیدی را پیش روی ما قرار دهد!
  • spd kh
  • ۰
  • ۰

شرکت ARM به‌تازگی ساختار گرافیکی جدید خود را معرفی کرده است و قرار است تا این ساختار منحصر به فرد موجب بهبود سرعت عملکرد ساعت‌های هوشمند گردد.طراحی سایت

یکی از مشکلات عمده ساعت‌های هوشمند را می‌توان در زمینهٔ ساختار گرافیکی آنها دانست. ساعت‌های هوشمند در کنار تلفن‌های همراه به قابلیت‌های نسبتا مطلوبی مجهز هستند ولی نمی‌توانند به هیچ عنوان این قابلیت‌ها را به‌صورت قابل قبولی به کاربران خود ارائه کنند.



به همین دلیل نیز شرکت ARM به فکر تغییر این ساختار افتاده است و محصول جدید خود در رده تراشه‌های گرافیکی را با رویکرد متمرکز بر روی بهبود عملکرد ساعت‌های هوشمند طراحی و ارائه کرده است.

این شرکت به‌تازگی پردازنده گرافیکی همراه "مالی ۴۷۰" را معرفی کرده است که علاوه بر تلفن‌های همراه در زمینه اینترنت اشیاء نیز به‌شدت کاربری دارد.
شایان‌ذکر است که در کاربردهایی مانند اینترنت اشیاء، مصرف باتری به‌عنوان یک عنصر حیاتی محسوب می‌شود ولی در رده ساعت‌های هوشمند باید علاوه بر این موضوع باید توجه ویژه‌ای به جذابیت بصری امکانات ارائه شده نیز داشت.

حال مالی ۴۷۰ می‌تواند ساختار گرافیکی ساعت‌های هوشمند را بهبود بخشیده و در عین حال از نظر مصرف انرژی نیز بسیار بهتر از نمونه‌های پیشین مانند "مالی ۴۰۰" عمل کند.
شرکت ARM هنوز مشتریان خود برای استفاده از این چیپ را معرفی نکرده است ولی احتمال زیادی وجود دارد که استقبال فراوانی از این محصول به عمل بیاید.
  • spd kh
  • ۰
  • ۰

امروزه ویروس های جدیدی از طریق چت تصویری و پیام های چندرسانه ای برای کاربران ارسال می شوند. این بررسی نشان می دهد گوشی های اندرویدی نکسوس و موتورولا ایمن تر از دیگر مدل های ساخته شده هستند ولی سیستم عامل اندروید به طور کلی یک سیستم عامل ناامن است. 


  تحقیقات دانشگاه کمبریج همچنین حاکیست 87 درصد از گوشی های اندرویدی در برابر نفوذ بدافزارها آسیب پذیرند. این تحقیق که بودجه آن را شرکت گوگل طراح سیستم عامل اندروید تامین کرده، با بررسی گوشی های آندرویدی 20 هزار کاربر انجام شده است. طراحی سایت
 
برای این کار یک برنامه همراه به نام Device Analyzer بر روی گوشی های مورد بررسی نصب شده و در جریان انجام آن کارشناسان شرکت امنیتی Check Point Software Technologies که با دانشگاه کمبریج همکاری داشتند آسیب پذیری را در گوشی های اندرویدی شناسایی کردند که به هکرها امکان می دهد کنترل گوشی های کاربران را از راه دور در دست بگیرند. حفره امنیتی یادشده تا بدان حد خطرناک است که می تواند گوشی کاربران را به یک ابزار جاسوسی مبدل کند. 
 
برای در امان ماندن از خطرات احتمالی کاربران باید برنامه های مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه PlayStore گوگل خریداری و بارگذاری کنند. البته در مواردی برنامه های PlayStore هم الوده بوده اند، زیرا گوگل برای بررسی میزان امنیت برنامه های موجود در آن چندان حساسیت به خرج نمی دهد. 
 
Geinimi یکی دیگر از بدافزارهای اندرویدی است که در چین فعال شده و از پیچیدگی زیادی برخوردار است. Geinimi در اصل برای سرقت اطلاعات شخصی کاربران طراحی شده است و می تواند از طریق اتصال با یک سرور از راه دور گوشی را هم کنترل کند. 
 
کارشناسان علت اصلی امنیت بیشتر iOS را فرایند سختگیرانه طراحی برنامه همراه برای آیفون می دانند و لذا اکثر حملات به این سیستم عامل ناکام مانده است.
  • spd kh
  • ۰
  • ۰

آنتی ویروس های فعلی و نسل گذشته برای ارائه بهترین کارایی و عملکرد به آپدیت دیتابیس نیاز داشتند. آنتی ویروس های به پایگاه داده ای مجهز هستند که اطلاعات مربوط به ویروس ها در آن وجود داشت، اما برای اینکه بدافزار های جدید قابل شناسایی باشند، به آپدیت دیتابیس نیاز دارید. برنامه نویسان برای ایجاد بدافزار جدید به سادگی کد های خود را تغییر می دهند تا نمونه ای جدید (هر چند بسیار ساده و ابتدایی) از یک بد افزار ارائه کنند و شرکت های توسعه دهنده آنتی ویروس برای مقابله باید به روز رسانی دیتابیس خود را در سریع ترین زمان ممکن منتشر کنند.طراحی سایت

محققان قصد دارند با استفاده هوش مصنوعی و یادگیری عمیق به راهکاری در زمینه بدافزارها دست یابند تا دیگر نیازی به آپدیت دیتابیس وجود نداشته باشد. زمانی که هوش مصنوعی و شبکه عصبی برای شناسایی چهره کاربران مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند بین نمونه های مختلف تجزیه و تحلیل انجام دهد، چرا این روش برای شناخت بد افزار و کد های مخرب به کار گرفته نشود؟ اما به نظر شما چنین راهکاری قابل پیاده سازی خواهد بود و می توان آن را عملی کرد؟

گروهی از محققین که بنیان گذار یک استارت آپ در اسراییل هستند، از الگوریتم یادگیری عمیق به منظور شناسایی کد های مخرب جدید بهره گرفتند و هوش مصنوعی به کار رفته در این روش به میزان 20 درصد سریع تر از آنتی ویروس های فعلی عمل کرده است. در اولین تجربه تست این روش، 95 درصد بد افزار های جدید شناسایی و اطلاعات آن در هوش مصنوعی ثبت گردید. به تازگی دو شرکت بزرگ مایکروسافت و Invincea  در یادداشتی مشترک، روش به کار گرفته شده توسط استارت آپ مذکور را تائید کردند که نشان می دهد الگوریتم یادگیری عمیق می تواند نسل جدید آنتی ویروس ها را شکل دهد. هر چند تا نهایی شدن این روش و قابلیت به کار گیری در سطح وسیع زمان زیادی باقی مانده، اما در حال حاضر با استفاده از بد افزار های فعلی می توان روی آن حساب کرد. به این ترتیب در نسل آینده آنتی ویروس ها نیازی به اینترنت و به روز رسانی دیتابیس وجود ندارد و عدم دسترسی به اینترنت سبب مختل شدن کارکرد آن نمی گردد
  • spd kh