blueco

۲۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

محمدرضا ملاصالحی در این خصوص گفت: طبق مصوبه دولت در سال 93، قیمت هر کیلوگرم شیرخام تولیدی 1440 تومان نرخ گذاری شد اما متاسفانه صنایع تاکنون از این موضوع تمکین نکرده اند.طراحی فروشگاه اینترنتی

به گفته وی، این درحالیست که صنایع لبنی هر کیلوگرم شیر خام را میانگین قیمت کشوری 1200 تومان یعنی زیرقیمت مصوب دولتی از دامداران خریداری می کنند.

وی اظهار داشت: وزارت جهادکشاورزی کماکان به دنبال اجرای مصوبه قیمت شیرخام خرداد ماه سال گذشته است تا صنایع هر کیلوگرم شیرخام را با قیمت مصوب 1440 تومان خریداری کنند. 

وی تصریح کرد: طی یک سال اخیر به دلیل عدم تمکین صنایع لبنی از خرید شیر خام با نرخ مصوب دولتی، وزارت جهادکشاورزی هنوز پیشنهادی برای افزایش مجدد قیمت خرید شیر خام نداشته و اصرار دارد تا صنایع شیرخام را با قیمت مصوب 1440 تومانی سال گذشته خریداری کند.

ملاصالحی با اشاره به ظرفیت بالای واحدهای دامی کشور در تولید شیرخام، پیش بینی کرد: امسال بیش از 9 میلیون تن شیرخام در کشور تولید شود. 

به گفته وی سال گذشته 8 میلیون و 800 هزار تن شیر خام در کشور تولید شده بود.

به دلیل عدم تمکین صنایع لبنی از خرید شیرخام با قیمت مصوب دولت، اواخر سال گذشته سازمان مرکزی تعاون روستایی برای جلوگیری از ضرر دامداران و خرید شیر خام مازاد بر نیاز صنایع وارد عمل شد و توانست بخشی از شیرخام مازاد را با قیمت 1440 تومان از دامداران خریداری کند.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

مسابقه دو تیم نفت تهران و ملوان بندر انزلی در هفته بیست و هفتم برگزار شد و از سوی تماشاگران تیم ملوان بندر انزلی تخلفاتی مبنی بر فحاشی به داور مسابقه و بازیکنان حریف صورت گرفت.طراحی فروشگاه اینترنتی

کمیته انضباطی این تیم را به پرداخت 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

مسابقه دو تیم نفت مسجد سلیمان و استقلال صنعتی خوزستان در هفته 27 برگزار شد.

در این بازی عیسی هندیجانی ، مربی تیم نفت مسجد سلیمان به دلیل اعتراض به تصمیم داور از بازی اخراج شد.

وی به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود و پرداخت 3 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

در بازی دو تیم فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان در هفته بیست و هفتم ، تیم فولاد خوزستان به دلیل فحاشی تماشاگرانش به 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

 

  • spd kh
  • ۰
  • ۰
مسئولان فیلیپینی درباره احتمال جاری شدن سیل ، رانش زمین و به وجود آمدن موج‌های عظیم در شمال این کشور هشدار دادند.طراحی فروشگاه اینترنتی
 
طوفان نول بامداد یکشنبه قدرت چندانی نداشت و سرعت آن به 17 کیلومتر در ساعت می‌رسید
اما اکنون تقویت شده و با نزدیک شدن به بخش شمالی جزیره مهم  لوزون  Luzon  سرعت آن به 205 کیلومتر در ساعت رسیده است.

افزون بر این صدها تن از ساکنان  دهکده‌ای در دامنه آتشفشان بولوسانBulusan  در جنوب لوزون هم از منطقه تخلیه شده‌اند. 

مسئولان از رانش زمین و مخلوط شدن قطرات باران با خاکسترهای آتشفشانی در این منطقه بیم دارند. 

افزون بر این، رفت و آمد دریایی  و  همچنین برخی پروازهای داخلی در مناطق تحت خطر ،به حالت تعلیق درآمده است.

هر سال 20 طوفان مجمع الجزایر فیلیپین را در می‌نوردد و در مسیر عبور خود تعدادی کشته برجا می‌گذارد.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

دانشمندان می گویند از دیرباز این نکته مشخص بود که شکلات، گشاد شدن عروق و افت فشار خون را سبب می شود.طراحی فروشگاه اینترنتی

ولی اکنون علاوه بر این نکته، مشخص شده است که شکلات تلخ، حاوی مواد محرک قوی است که در طول روز به افزایش تمرکز مغزی فرد،‌ کمک می کند.

دکتر لاری استیونس و همکارانش در بخش علوم روانشناختی دانشگاه آریزونای شمالی می گویند با مصرف شکلات تلخ،‌ هر روز بعد از ناهار، می توان قوای مغزی را تقویت کرد و فشار خون را کاهش داد.

بر اساس مطالعه این محققان که نتایج آن در شماره اخیر نشریه تنظیم عصبی منتشر شد، ابزار مورد استفاده دانشمندان در این مطالعه، نوار مغزی یا EEG بوده است.

 محققان می گویند بیماران مبتلا به  فشار خون باید این نکته را به خاطر داشته باشند که بیماری فشار خون ، مادام العمر است و آنان نیز باید داروهای خود را تا پایان عمر به طور منظم استفاده کنند.

به فشار خون افزایش یافته گاهی قاتل خاموش گفته می شود چون اگرچه معمولاً بی علامت است ولی می تواند منجر به حمله قلبی و سکته مغزی شود.

علل بروز این بیماری هنوز به طور کامل شناخته نشده است و به همین علت ، هنوز موفقیت چندانی در کنترل اساسی این بیماری و جلوگیری از بروز آن به دست نیامده است.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

مطالعات گسترده ای در زمینه خواص آنتی آکسیدانی و ضد التهابی انواع کلم صورت گرفته است ولی مطالعات جدید نشان می دهد که کلم حاوی ترکیبات و آنزیم هایی است که با نابودی سلول های بنیادی سرطانی، از عود برخی سرطان ها جلوگیری می کند. تومور سرطانی در برخی موارد پس از شیمی درمانی از بین می رود، ولی سلول های بنیادی سرطانی باقی می مانند و موجب عود بیماری می شوند. سلول های بنیادی سرطانی مانند علف های هرز باغ هستند، اگر ریشه های این علف ها خشک نشوند، علف هرز مجددا رویش پیدا می کند.طراحی فروشگاه اینترنتی

در این تحقیقات آمده است که برخی از انواع کلم از جمله کلم بروکلی، برگ کلم، گل کلم و کلم بروکسل حاوی ترکیباتی به نام PEITC هستند که سلول های بنیادی سرطانی را نابود می کنند. 

برای این آزمایش، محققان سلول های سرطان دهانه رحم را در محیط آزمایشگاهی در معرض PEITC قرار دادند. 75 درصد از سلول های سرطانی در عرض 24 ساعت نابود شدند. آزمایش ها نشان داد که حتی مقدار کمی از این ترکیبات نیز در نابودی سلول های سرطانی موثر هستند.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰
آنچه از ظاهر انسان درک می‌شود، با واقعیت فاصله زیادی دارد: انسان جامعه‌ای ناطق و متحرک است که یک اکوسیستم کامل را همراه خوn حمل می‌کند؛ و بخشی از این اکوسیستم جانداران میکروسکوپی یا مایت‌هایی هستند که روی صورت تمامی انسان‌های زندگی می‌کنند.

براساس گزارش BBC، تقریبا هیچ انسانی وجود ندارد که روی صورتش جانداری درحال زندگی نباشد. امکان دیدن آنها به صورت عادی وجود ندارد اما ندیدن آنها دلیلی بر نبودنشان نیست. این مایت‌های میکروسکوپی جاندارانی هشت پا شبیه به عنکبوت‌ها هستند که در بدن هر انسانی می‌توان آنها را یافت. این حشرات کل عمر خود را روی صورت انسان سپری می‌کنند، آنجا متولد می‌شوند،‌ زاد و لود می‌کنند و می‌میرند. طراحی فروشگاه اینترنتی

با این‌همه این موجودات میکروسکوپی کاملا بی‌ضرر هستند و از آنجایی که در بدن تمامی انسان‌ها حضور دارند،‌ می‌توانند به آشکار کردن تاریخ تکامل انسان با جزئیاتی دقیق کمک کنند.

مایت

دو گونه‌ از این جانداران میکروسکوپی روی صورت انسان سکونت دارند: دمودکس فولیکلروم و دی.برویس. این جانداران در دسته بند‌پایان قرار دارند که نزدیک‌ترین اقوام آنها در میان حشرات عنکبوت‌ها و کنه‌ها هستند. مایت‌های دمودکس (Demodex) هشت پای کوتاه و پرزدار در نزدیکی سرهایشان دارند و بدن آنها شبیه به کرم است.

این جانداران در مناطق مختلفی از صورت انسان سکونت دارند. مایت فولیکوروم در میان حفره‌های فولیکول موهای صورت و مایت دیگر درون غدد چربی صورت زندگی می‌کنند. دلیل وفور این جانداران در صورت انسان، وجود حفره‌ها و غدد چربی بیشتر نسبت به دیگر بخش‌های بدن است.

مایت

دانشمندان دریافته‌اند انسان‌ها از گذشته‌های دور، یعنی از حدود 20 هزار سال پیش میزبان این جانداران بوده‌اند. شدت فراگیر بودن این جاندارن در سال 2014 آشکار شد. محققان در این سال با انجام پژوهشی دریافتند DNA دمودکس را می‌توان روی هر صورتی یافت. جمعیت این موجودات روی صورت انسان قابل محاسبه نیست، اما در کمترین حد ممکن، صدها مایت و در بیشترین میزان قابل محاسبه هزاران مایت روی صورت انسان زندگی می‌کنند. همچنین گفته می‌شود روی هر تار مژه دو مایت زندگی می‌کنند.

هنوز مشخص نیست چرا این جانداران روی پوست صورت و بدن انسان زندگی می‌کنند و درباره منبع غذایی آنها نیز نظریه‌های مختلفی وجود دارد: باکتری‌های پوستی، سلول‌های مرده پوست یا چربی پوست. از این رو محققان درحال بررسی ریزارگانیزم‌هایی هستند که در بدن این مایت‌ها وجود دارند تا با کمک آنها بتوانند رژیم غذایی آنها را تعیین کنند. دانشمندان براین باورند مایت‌ها در حفره‌های محل سکونت خود تخم‌گذاری کرده و به این شکل به جمعیت آنها افزوده می‌شود.

این جانداران تمامی مواد زائدی که در طول زندگی‌شان در بدنشان تولید می‌شود درون بدن نگه می‌دارند تا زمانی که بمیرند. این جانداران برای انسان مضر نیستند اما می‌توانند با بروز مشکلاتی پوستی از قبیل آکنه-روزاسه در ارتباط باشند. این بیماری موجب بروز لکه‌های سرخ و سرخی دائمی گونه‌ها و صورت افراد خواهد شد. مطالعات نشان می‌دهند جمعیت دمودکس‌ها در صورت افراد مبتلا به روزاسه بسیار بیشتر از صورت افراد سالم است. در مبتلایان به روزاسه، در هر سانتیمتر مربع از پوست 10 تا 20 مایت وجود دارند، درحالی که در پوست سالم این تعداد یک تا دو مایت در سانتیمتر مربع است. با این‌همه دانشمندان این موجودات را عامل ابتلا به روزاسه نمی‌دانند و احتمال می‌دهند هجوم باکتری‌ها در زمان مرگ مایت‌ها می‌تواند عامل ابتلا به این بیماری باشد.

دانشمندان می‌گویند ممکن است این جانداران میکروسکوپی برای انسان مفید نیز باشند، برای مثال می‌توانند سلول‌های مرده را از پوست جدا کنند و یا باکتری‌های مضر پوست را از بین ببرند. هیچ راهی وجود ندارد که بتواند این جانداران را برای همیشه از روی پوست پاک کند،‌اگرچه درمان‌هایی برای این‌کار وجود دارد، اما پس از 6 هفته،‌مایت‌ها دوباره بازمی‌گردند زیرا این جانداران روی تمامی سطوحی که با انسان در تماسند، بالش، ملحفه و تشک موجودند.

این احتمال وجود دارد که اولین‌بار، مایت‌ها از حیواناتی مانند سگ‌ها یا گرگ‌ها به انسان انتقال یافته باشند. علاوه بر ارتباط انسان با حیوان،‌این جانداران رابطه انسان‌ها با یکدیگر را نیز طی تاریخ آشکار می‌سازند. بررسی DNA آنها نشان می‌دهد مایت‌هایی که در بدن چینی‌ها وجود دارد، با نمونه‌هایی که در بدن ساکنان آمریکای شمالی و جنوبی یافت می‌شود متفاوت است. وجود این تفاوت‌ها می‌تواند در مطالعه تاریخ مهاجرت اجداد انسان در سیاره زمین موثر باشد و نزدیک‌ترین وابستگان انسان مدرن را معرفی کند.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

اسطوره فوتبال آرژانتین عقیده دارد که مسی و رونالدو در یک سطح هستند .

دیگو مارادونا اذعان کرده که بحث درباره اینکه از بین مسی و رونالدو کدام یک بهتر است را بیهوده می داند .طراحی فروشگاه اینترنتی

وی گفت:" مسئله این نیست که مسی از رونالدو بهتر است و یا برعکس چون بنظر من آن ها در یک سطح هستند .

رونالدو در جلوی دروازه درنده است . شما نمی توانید اجازه بدهید وی در اطراف محوطه جریمه شوت بزند . دروازه بان ها واقعا از او می ترسند در حالی که وقتی مسی در اطراف محوطه جریمه باشد چنین ترسی ندارند . شوت های مسی به قدرت ضربات رونالدو نیست .

کریستیانو یک حرفه ای فوق العاده است . فکر می کنم در حال حاضر در سطح مسی قرار دارد . "

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

همه ما ممکنه روستاهای خیلی زیبایی رو تو اقصی نقاط ایران دیده باشیم و بهشون سفر کرده باشیم، ولی مطمئنا، کمتر کسی ممکنه بدونه که تو 100 کیلومتری غرب تهران، تو شهرستان آبیک استان قزوین، یه روستای عجیب هست، که یه قصه خیلی جالب داره، اونم اینه که اهالی این روستا، به زبون لاتین می‌نویسن و به رومانی(زرگری) صحبت می‌کنن، یعنی زبون مادریشونه، ولی در عین حال به زبون ترکی هم تسلط دارن. در واقع می‌شه گفت هم ایرانین، هم اروپایی. آدمای خیلی مهربونین که  از نظر ظاهری صورتاشون، هم شبیه آریایی‌هاست هم گلادیاتورها و وایکینگ‌ها. قد و قامتای بلندی دارن، شغلشون هم مثل خیلی از روستایی‌های دیگه غالبا دامداری و کشاورزیه، دینشون اسلامه، مذهبشون هم شیعه‌ست. خیلی مهمون نوازن و در ابتدای ورود از مسافرا با یه دوغ خنک پذیرایی می‌کنن. بسیار عاشق پیشه و وفادارن، یعنی وقتی زنی تو روستا شوهرش رو از دست می ده دیگه هیچ وقت ازدواج نمی کنه، یا مردی که ازدواج کرده هیچوقت به همسرش خیانت نمی‌کنه، وگرنه از روستا طرد می‌شه. 
نکته مبهم و جالبی که وجود داره اینه که خودشون هم دقیق نمی‌دونن متعلق به کجای جهان هستن و اصلا چی شده که سر از ایران در آوردن و شدن یه رومانوی مسلمون شیعه ایرانی!!

تنها چیزی که قدیمیای روستا یادشون میاد اینه که وقتی جوون بودن یه پیرمردی تو روستاشون بوده، که به زبون روسی همه حساب کتاباشو انجام می‌داده. ولی بعد از مرگ اون دیگه زبون روسی به طور کلی بر می‌افته و کل اهالی روستا به زبون رومانی صحبت می‌کنن و به لاتین می‌نویسن.طراحی فروشگاه اینترنتی
تا اینکه یه روز بچه های تحصیلکرده این روستا تصمیم می‌گیرن یه کاری کنن، تا هم وطنای خودشون رو تو دنیا پیدا کنن، واسه همین، چند تا کلمه رو به زبون رومانو تو اینترنت منتشر می‌کنن و از همه مردم جهان می خوان که هرکس می‌تونه این کلمه هارو ترجمه کنه، یا در واقع زبان رومانویی بلده، به ایران بیاد. کارشونم نتیجه می‌ده و بعد از گذشت چند ماه 3 نفر از فرانسه و انگلیس به ایران میان و کلی خوشحال می‌شن از اینکه هم وطن‌های خودشون رو تو ایران پیدا کرده بودن. طبق گفته اهالی زرگر، این 3 مسافر از خیرین و تجار بزرگ کشور خودشون بودن که‌‌ یتیم های زیادی رو هم تحت حمایتشون داشتن، ولی چیزی که براشون عجیب بوده این بوده که رومانی های ایران چرا مثل بقیه هموطناشون که حدود 18000 نفر میشن، تو اروپا تشکیلات ندارن و تو نشست سالیانه ترکیه حضور ندارن، یا اینکه چرا زبان رومانی رو با زبان ترکی و فارسی آمیخته کردن و اصالتش به شکلی که تو اروپا تلفظ می شه از دست رفته!

افسانه‌هایی در مورد رومانو

 به طور کلی می‌شه گفت رومانو ها آواره‌ اند و معلوم نیست از چه سرزمینی اومدن و اصلا چی شده که تو جهان پراکنده شدن. شخصی به نام سرهنگ تو اهالی آبادی زرگر هست، که از بقیه، به تاریخچه رومانو ها مسلط تره. اون می‌گه هیچ کس جز زرگر ها از زبان رومانی سر در نمیاره و حتی از این قضیه تو جنگ ایران و عراق هم استفاده می‌کردن و بیسیم چیا با این زبون با هم صحبت می‌کردن، تا عراقیا چیزی متوجه نشن. در ضمن می گه کسی قطعی نمیدونه که رومانی ها از کجا میان ولی یه افسانه هایی وجود داره، مثلا اینکه، رومانو ها طایفه‌ای هستن که از مرز های شمالی ایران وارد شدن و کم کم یکجا نشین شدن و مشغول به دامپروری. یه عده هم می‌گن اصالتا ایرانی‌اند و از سربازای شجاع  قزلباش شاه عباس صفوی بودن، یه عده هم می‌گن تو جنگ ایران و روم 200 نفر از رومانی ها به دست سربازای ایرانی اسیر می‌شن ولی چون اندام های قوی و ورزیده داشتن پادشاه ایران می بخشتشون و تو یه جایی در قزوین ساکن می‌شن. آخرین افسانه هم اینه که رومانی های ایران از بقایای کولی های اروپا هستن، واسه همین زرگر ها نمیدونن اصالتا اروپایی هستن یا ایرانی، ولی بیشتر خودشون رو ایرانی می‌دونن و خیلی هم به ایران عشق می‌ورزن.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

لاکسمی سارگارا یک دختر هندی است که در سن 1 سالگی توسط والدین خود به همسری پسری 3 ساله در آمده بود.طراحی فروشگاه اینترنتی

او اکنون 18 ساله است و تنها چند روز پیش زمانی که به او گفته شد باید برای زندگی به خانه شوهرش برود فهمید که ازدواج کرده است. وی از این امر راضی نبود و با کمک یک فعال در زمینه حقوق کودکان توانست این ازدواج اجباری را لغو کند.

این خانم فعال در زمینه حقوق کودکان با همسر این دختر که او هم چندان به این ازدواج راضی نبود صحبت کردو برای اولین بار در این منطقه یک ازدواج اجباری با رضایت هر دو طرف لغو شد.

گفته می‌شود از سال 1929 ازدواج کودکان در هندوستان آزاد اعلام شد وهنوز هم در بعضی مناطق و بخصوص در روستاهای فقیرنشین این مسئله همچنان رواج دارد و خانواده ها اقدام به ازدواج کودکان و نوجوانان زیر 18 سال می کنند.

طبق آمار سازمان یونیسف 47 درصد زنان هندی زیر 18 سال ازدواج می‌کنند و 47 درصد ازدواج کودکان زیر 18 سال در دنیا در این کشور اتفاق می افتد.


ازدواج اجباری نوزادی یک ساله در هند!


  • spd kh
  • ۰
  • ۰

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری از سایت جدیدی با عنوان «نو+جوان» (ویژه مخاطبان تا ۱۸ سال) در روز پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه رونمایی خواهد کرد.

این سایت قصد دارد با استفاده از همراهی و مشارکت نوجوانان فعال و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانایی‌های این نسل، پیام انقلاب اسلامی را با تمرکز بر اندیشه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در فضای مجازی ترویج کند و فضایی را فراهم آورد تا کاربران نیز نظرات و تولیدات خود را در معرض دید یکدیگر قرار دهند.طراحی فروشگاه اینترنتی
سایت نو+جوان با نشانی nojavan.khamenei.ir روز پنجشنبه همزمان با برگزاری مراسم رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب خاطرات اسارت جمعی از نوجوانان ایرانی با عنوان «آن ۲۳ نفر»، افتتاح خواهد شد.

سایت ویژه نوجوانان  khamenei.ir 

  • spd kh