blueco

۳۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به گفته این رمان نویس : این رمان شامل ۱۲۰ فصل و ۱۲۰ صفحه است و در دو بخش به نام‌های «هیس! من دارم یک داستان بلند می‌نویسم از عشق» و «هی! برو جلو عاشقانه‌تر می‌شود» منتشر شده است.طراحی فروشگاه اینترنتی

او افزود: این رمان راجع به عوارض جنگ و آدم‌های پس از جنگ است و در واقع نگاهی تخیلی به موضوعات دارد.وی با اشاره به این‌که این رمان فضایی پسامدرن دارد توضیح داد: رمان من بسیار موجز است و در فصل‌های کوتاه نوشته شده که همین امر موجب ایجاد تفاوت آن با دیگر رمان‌ها شده است.«کنار رود ماین» در نشر افراز منتشر شده است.

پیش‌تر از ارتجاعی مجموعه داستان «آهای صلاح، جات امنه!»، مجموعه داستان «شماره نمیدی؟»، رمان «مجنون آدم خوش‌شانسیه سارینا» و رمان «حتی یک نگاه دزدکی حنا» منتشر شده است.

عوارض جنگ و آدم‌های پس از آن در یک رمان

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

حسین کنعانی زادگان، مدافع تیم ملی امید و ملوان که با قیچی بغلی زیبا دروازه فروزان را باز کرد، بعد از این بازی درباره رقص چند لحظه ای زیبایش روی چمن که با تشویق ویژه هواداران انزلی چی همراهی می شد، گفت: «این یک نوع رقص بندری جنوبی است. من اصالتا برای سربندر هستم.»

سربندر بخش مسکونی بندر امام خمینی در جنوب کشور است و کنعانی زادگان از این شهر کوچک حالا تا تیم ملی امید پیش آمده. او اخیرا برای بازی نکردن در بازی تیم ملی برابر عربستان در بازی های تیم امید خبرساز شده بود.طراحی فروشگاه اینترنتی



  • spd kh
  • ۰
  • ۰

محمد نوری، ها‌فبک تیم پرسپولیس به همراه رضا نور محمدی، مدافع این تیم و حمیدرضا علی عسگر به دلیل بدهی مالیاتی با مشکل ممنوع الخروجی مواجه شده‌اند.طراحی فروشگاه اینترنتی

با توجه به این که پرسپولیس روز چهارشنبه باید در قطر به مصاف لخویای قطر برود، این باشگاه باید ظرف یکی، دو روز آینده مشکل ممنوع الخروجی این بازیکنان را حل کند تا مشکلی برای همراهی با تیم‌شان را نداشته باشند.


  • spd kh
  • ۰
  • ۰

طبق یک سنت غلط و رایج در مناطق روستایی و عشایری استان خوزستان در مراسم تشییع جنازه و یا عروسی افراد اقدام به تیر اندازی هوایی می کنند.طراحی فروشگاه اینترنتی

 معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان عصر جمعه ضمن تایید این خبر گفت: این اتفاق روز جمعه در یک مراسم عزاداری و بر اثر یک سهل انگاری روی داده است.

سرهنگ سید رحمان موسوی افزود : در این مراسم عزاداری یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه ای از دست فردی که در این مراسم شرکت کرده بود به زمین افتاده که به دلیل مسلح بودن اسلحه و شلیک نا خودآگاه فشنگ، 9 نفر از افرادی که در مراسم شرکت کرده بودند زخمی شدند.

 وی گفت: این افراد بلافاصله به بیمارستان اهواز منتقل شدند و تحت مداوا قرار گرفتند و خوشبختانه حال عمومی همه آن‌ها رضایت بخش است. وی این سنت را یک سنت غلط دانست و تاکید کرد: بزرگان اقوام و عشایر استان خوزستان باید با فرهنگ سازی مناسب این سنت را ریشه کن کنند تا این گونه حوادث رخ ندهد.

 چندی پیش نیز در ۲ شهرستان شوشتر و شوش بر اثر سهل انگاری و استفاده از سلاح شکاری در مراسم عزاداری و عروسی چنین حوادث مشابهی تکرار شده بود.

اجرای یک سنت غلط در خوزستان، حادثه‌ آفرید!

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

کشور آلمان توانست استادیوم فوتبال تیم بورسیادورتموند به هوشمندترین استادیوم جهان تبدیل کند که این تیم پر طرفدارترین و ریشه دار ترین تیم کشور آلمان است و بزرگترین استادیوم آلمان را نیز در اختیار دارد اما هنوز رقیبی برای این استادیوم با گنجایش ۸۰ هزار نفره در آلمان پیدا نشده است بنابراین مسئولان تصمیم گرفتند برای ارتباط بهتر این تیم با هوادارانش در سراسر این استادیوم شبکه وای فای راه اندازی کنند. طراحی سایت اینترنتی

۱۶۴۲۴۷۶

این امکانات با کمک شرکت هواوی صورت گرفته به گونه ای که همه ی تماشاچیان حاضر در این استادیوم می توانند از امکانات وای فای بهره مند شوند و نظرات خود را راجع به بازی این تیم برای یکدیگر به اشتراک بگذارند و از دیگر امکانات این استادیوم این است که درباره ی هر مسابقه فوتبال پرسشنامه ای بین تماشاچیان توزیع می شود که با دادن پاسخ به آن در فرآیند خرید بلیط و راهنمایی از تسهیلات بهتری برخوردار می شوند و هرکس برای تماشای بازی ها در این استادیوم حاضر شود می تواند از اینترنت پرسرعت ۱.۷۵ Gbps بهره ببرد.

 

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

سالی که گذشت در آسمان سیبری در شمال روسیه شهاب سنگی وارد شد که تعجب همگان به خصوص دانشمندان را بر انگیخت ولی اکنون معمای جرم شگفت انگیز حل شد. این شهاب سنگ سال پیش مثل یک سنگ بزرگ نورانی در آسمان روسیه وارد شد که دانشمندان تا به امروز تلاش می کردند به راز و اساس آن پی ببرند. نام این شهاب سنگ Annama است که لحظه ای تاریخی را در علم و بررسی اجرام فضایی وارد شده به زمین رقم زد.هنگامی که این شهاب سنگ مسیر را طی می کرد تا وارد آسمان روسیه شود تا حد چشمگیری شبیه مسیر حرکتی سیارک ۲۰۱۴ UR۱۱۶ بود و در هنگام حرکت در جو زمین قطری حدود ۴۰۰ متر داشت و سیاره ی خطرناکی به حساب می آید که در تصویر زیر تکه ای از شهاب سنگ Annama را می بینید.طراحی فروشگاه اینترنتی


۱۶۳۶۰۲۹

ستاره شناسان معتقدند که شهاب سنگ Annama و سیارک ۲۰۱۴ UR116 هردو به دور خورشید حرکت مشابهی داشتند و دارند تا اینکه شهاب سنگ Annama سال پیش وارد آسمان سیبری در شمال روسیه شد و از همراهی با سیارک ۲۰۱۴ UR۱۱۶ باز ماند. طبق گفته ی ناسا این سیارک حداقل تا ۱۵۰ سال آینده خطری برای زمین نخواهد شد با این وجود دانشمندان به حرکت سیاره توجه دارند.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

کوچکترین گجت دنیا !!

محققان موفق به ساخت گجت متفاوتی شده اند که روی ناخن قرار گرفته و با کمک آن می توان به کنترل تبلت یا تلفن های همراه پرداخت! 

محققان دانشگاه MIT در جدیدترین اختراعات خود موفق به ساخت برد الکتریکی متمایزی شده اند که بسیار کوچک بوده و روی ناخن قرار گرفته و به کاربران اجازه می دهد تا اسمارت فون و لپ تاپ های خود را از راه دور کنترل کنند.طراحی فروشگاه اینترنتی 

Cindy Hsin-Liu Kao و Artem Dementyev دو محقق دانشگاه MIT هستند که در حال فعالیت بر برد الکتریکی متفاوتی هستند که آن را NailO نامیده اند. این گجت روی ناخن قرار گرفته و فضای بسیار محدودی را اشغال می کند. این گجت با عنوان کوچکترین گجتی نام گرفته که تاکنون عرضه شده است.

NailO از طرح های مختلفی برخوردار است و کاربران می توانند آن را با لباس های مختلف یا طرح های مختلف هماهنگ کنند. با استفاده از این گجت ساده بدون اینکه کسی به بودن آن پی ببرد، می توان کامپیوتر یا اسمارت فون را کنترل کرده و به ارسال پیامک پرداخت یا حتی ای میل های خود را چک کرد.

این گجت از چندین سخت افزار بسیار ریز تشکیل شده که قادر به انتقال اطلاعات و داده ها با کمک بلوتوث به سایر دستگاه ها از جمله پی سی و اسمارت فون است.

از قابلیت های این پد بلوتوثی می توان به مواردی مانند تغییر موسیقی در حال پخش، کنترل پیام های صوتی یا متنی، پحش ویدئو و ... را نام برد. این گجت از یک میکروکنتلر، رادیو بلوتوثی، آنتن، حسگر لمسی خازنی و یک باتری تشکیل شده است.

کوچکترین گجت دنیا !!

 

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

این خودروی پیشرفته و قدرتی که ۱MW نام دارد، محصولی خلاقانه از شرکت Toroidion به شمار می آید که مراحل ساخت آن کاملا در فنلاند بوده است.طراحی فروشگاه اینترنتی

مهندسان این شرکت خود را برای خارج کردن عنوان قدرتمندترین خودروی تمام برقی جهان از Rimac Concept One (با ۱۰۸۸ اسب بخار قدرت) آماده کرده اند.

۱MW بالغ بر ۱۳۴۷ اسب بخار قدرت دارد که از این حیث یکی از قدرتمندترین خودروهای جهان محسوب می شود. در کنار قدرت موتور که حرف اول را در آن می زند با مجوعه ای از فناوری های نوین نیز سر و کار داریم.

خودرو

شرکت Toroidion که در سال ۲۰۱۱ بنیان گذاشته شد از همان ابتدا مأموریت خود را طراحی و ساخت خودروهای تمام برقی عنوان کرده بود که از آزمایشات سخت ترین پیست های خودروسواری جهان از جمله ۲۴ Hours of Le Mans سربلند بیرون بیاید، جایی که خودروها مسافت نزدیک به ۵ هزار کیلومتر را بدون وقفه طی می کنند.

نکته جالب توجه این است که این مسافت ۱۰ برابر محدودیت حرکت پربازده ترین خودروی تمام برقی فعلی جهان یعنی تسلا مدل S و یا آئودی R۸ e-tron است.

جدای از قدرت بالای موتور، ساختار آیرودینامیکی آن نیز در نوع خود جالب توجه است.

شرکت Toroidion هنوز اطلاعات فنی درباره این محصول جدید ارایه نکرده اما به نظر می رسد از هر حیث قابل رقابت با شناخته شده ترین ابرخودروهای روز جهان باشد.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰


برخی مواد خوراکی دارای تاثیرات بالای گرمازایی هستند که با خوردن آنها، کالری می سوزانید. از سوی دیگر، برخی مواد خوراکی دیگر حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که باعث افزایش سوخت و ساز متابولیکی بدن شما می شوند. شما می توانید با مواد خوراکی زیر فرآیند متابولیسم بدن خود را افزایش دهید.

تمامی انواع غلات

بدن شما در زمان تجزیه تمام مواد خوراکی (مخصوصاً مواد خوراکی غنی از فیبر نظیر جو و برنج) در مقایسه با مواد غذایی فرآوری شده، دو برابر کالری می سوزاند.طراحی فروشگاه اینترنتی

گوشت های کم چربی

پروتئین حاوی تاثیر بالای گرمازایی است: بدن شما در حین هضم غذای حاوی پروئین، حدود ۳۰ درصد کالری می سوزاند؛ بدین ترتیب بدن برای هضم سینه مرغ حاوی ۳۰۰ کالری، ۹۰ کالری انرژی می سوزاند.

محصولات لبنی کم چرب

این محصولات لبنی غنی از کلسیم و ویتامین D، به حفظ و ساخت ماهیچه کمک می کنند که مسلماً در حفظ متابولیسم قوی هم نقش موثری دارند.

چای سبز

طبق گزارش «مجله تغذیه بالینی آمریکا»، نوشیدن چهار فنجان چای سبز در روز به افراد کمک می کند تا در حدود نیم کیلو در طول هشت هفته وزن کم کنند. EGCG، عصاره چای سبز است. این ترکیب موجود در جوشانده چای سبز به طور موقت موجب تسریع روند متابولیسم بعد از هر بار نوشیدن آن می شود.

عدس

یک فنجان عدس، ۳۵ درصد از آهن مورد نیاز روزانه بدن ما را تامین می کند. در حدود ۲۰ درصد افراد با کمبود آهن روبرو هستند.کمبود یک ماده غذایی موجب کُند شدن روند متابولیسم می شود، چراکه بدن ما برای انجام یک عملکرد مناسب با کمبود مواد مغذی روبروست.

فلفل قرمز تند و آتشین

«کاپسیسن»، ترکیب موجود در فلفل که موجب تندی آن می شود، بدن شما را گرم می کند و همین مسئله باعث می شود که شما کالری بیشتری بسوزانید. خوردن فلفل به هر شکلی اعم از خام، پخته، خشک شده یا پودری برای شما مفید است. به سوپ، تخم مرغ و گوشت، کمی پودر فلفل قرمز یا سس تند اضافه کرده و بعد میل کنید.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

نمره‌ای که در این حرکت ورزشی ساده به دست می‌آورید، احتمال مرگ شما را پیشبینی می‌کند!طراحی فروشگاه اینترنتی

نمره‌ای که در این حرکت ورزشی ساده به دست می‌آورید، احتمال مرگ شما را پیشبینی می‌کند!

به نظر آزمایش‌های لازم برای چک‌آپ و بررسی میزان سلامتی، باید خیلی پیچیده و گران‌قیمت باشند، اما یک پزشک برزیلی یک تمرین ورزشی ساده ابداع کرده است که بر اساس نمره‌ای که از آن به دست می‌آید، می‌تواند حدس نسبتا دقیقی در مورد میزان مرگ و میر در افراد بین ۵۰ تا ۸۰ سال، انجام داد.

نتایج تحقیق او به تازگی در مجله اروپایی قلب منتشر شده است.
حرکت ورزشی مورد نظر، خیلی ساده است:

بایستید و بعد چهارزانو بنشینید و بعد دوباره بلند شوید.

توجه: اما حتما باید توجه کنید هنگام نشستن و برخاستن، به هیچ عنوان نباید روی کف دست یا ساعد خود تکیه کنید، زانو روی زمین بگذارید، دست روی زانو بگذارید یا روی کناره ساق پا تکیه کنید.

نمره‌ای که در این حرکت ورزشی ساده به دست می‌آورید، احتمال مرگ شما را پیشبینی می‌کند!


سعی کنید این کار را ۱۰ بار انجام بدهید.

اگر در حین کار به نحوی از زانو و دست استفاده کنید، یک نمره از شما کسر می‌شود و اگر تعادل خود را از دست بدهید، نیم نمره.

تذکر: اگر مشکل مفصلی دارید و مثلا آرتروز زانو دارید، نباید این تمرین را انجام بدهید.

مطابق نتایج به دست آمده، آنهایی که بین ۳ تا ۸ نمره به دست می‌آورند، احتمال مرگشان در شش سال پیش رو، دو برابر عده‌ای است که نمره بالاتر از ۸ می‌گیرند و آنهایی که سه نمره و پایین‌تر کسب می‌کنند، پنج بار بیشتر احتمال مرگ دارند.

این حرکت ورزشی، خیلی ساده است و مسلما دقت آزمایش‌های متعدد را ندارد، مسلما خطاهایی هم خواهد داشت، اما می‌تواند برآورد خوبی از ظرفیت قلبی، توان عضلانی و تعادلی یک شخص به دست بدهد.
  • spd kh