blueco

۳۳ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دیوارنگاره‌ای متعلق به دوران حکومت امپراطوری روم به قدمت 20 تا 70 سال پیش از میلاد در فرانسه پیدا شد.

باستان‌شناسان موفق شدند دیوارنگاره‌ای سالم که 20 تا 70 سال قبل از میلاد خلق شده را در فرانسه کشف کنند.طراحی سایت

این اثر جزو معدود دیوارنگاره‌های ایتالیایی است که خارج از این کشور یافت شده و شبیه نقاشی‌های دیواری است که در پمپی دیده می‌شود.

تاکنون بیش از 12 هزار قطعه از این اثر هنری را کنار هم قرار داده‌اند. این دیوارنگاره تصویر مرد جوانی را نشان می‌دهد که در حال نواختن چنگ است.

باستان‌شناسان اعلام کردند تکمیل این تصویر ممکن است حتی 10 سال به طول بیانجامد.

کشف دیوارنگاره 2000 ساله رومی در فرانسه

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

عبدالمجید سراوانی از جمله آزادگان دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است که در تیرماه سال 1367 به اسارت بعثی‌ها درآمد. او در خاطره‌ای درباره اذان گفتن یکی از دوستانش در اسارت می‌گوید: ماه مبارک رمضان فرا رسیده بود و همه برادران در حال و هوای دیگری بودند.

یکی از همان روزها زمان افطار بود و یکی از برادران که صدای خوبی هم داشت شروع به گفتن اذان کرد. بلافاصله بعثی‌ها وارد اسارتگاه شدند و او را دستگیر کردند و اولتیماتوم دادند که از این تاریخ به بعد کسی حق اذان گفتن ندارد.طراحی سایت

عراقی‌ها برای جریمه، 48 ساعت از دادن آب و غذا به اسرا خودداری کردند. بعد از گذشتن 48 ساعت تمامی برادران با وحدت کامل شروع به تظاهرات و شکستن شیشه‌ها کردند و خواستار بازگشت برادر مؤذن به جمع این اسرا شدند و بعثی‌ها مجبور به اجابت خواست آنها شدند.

مجازات «اذان» گفتن در ماه رمضان


  • spd kh
  • ۰
  • ۰

یکی از برج های خاص دبی رونمایی شد

شاید شنیده باشید که دبی قلب معماری ها و ایده ها و افکار انسان است و هر کس ایده جالبی در ساخت و معماری ساختمان و برج ها داشته باشد می تواند آن را در دبی به راحتی به حقیقت تبدیل کند!طراحی سایت

 دیروز دوباره از یکی از برج های خاص دبی رونمایی شد که این بار بسیار متفاوت تر از دیگر معماری ها در جهان شده است. این برج بزرگ را به شکل یک ماه در آورده اند که انگار از دل زمین بیرون آمده!

 از آنجا که عرب ها ماه مبارک رمضان را یکی از ماه های بسیار ارزشمند می دانند و برای این ماه ارزش زیادی قائل هستند ، این نوع معماری برگرفته از ارزش ها و اعتقادات مردم عرب بوده و همین باعث شده تا چنین هنرنمایی را در زمینه ساخت برج های متفاوت ایجاد کنند. زمان بهره برداری از این برج ماه شکل که فقط از آن رونمایی شده عید فطر خواهد بود.

این برج عظیم در شب جلوه خاصی دارد و در روز جلوه ای دیگر! اما شب ها نگاه کردن به برج ماه شکل در کنار ماه واقعی در زیر آسمان لذت دیگری دارد

ساخت هلال ماه بر روی زمین!

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

بهترین ساعت برای بیدار شدن صبح!

آیا جزء آن دسته از افرادی هستید که باید صبح زود برخاسته و به کارهای‌تان برسید، اما در عین حال نمی‌توانید از چُرت لذت‌بخش صبحگاهی دست بردارید؟ در این صورت ما به شما راهکار ویژه‌ای را پیشنهاد می‌کنیم. ساعتی که تا شما را از تخت بیرون نکشد، دست از زنگ زدن و فرار کردن برنخواهد داشت.طراحی سایت

کلاکی (Clocky)، ساعتی مجهز به موتور و بازیگوش است که تنها یک بار به شما فرصت چُرت‌زدن خواهد داد. اگر از خواب برخاستید که هیچ، وگرنه این ساعت دگر بار شروع به زنگ زدن کرده و در عین حال پا به فرار می‌گذارد. این ساعت محصول "Nanda Home" است.

 
 
 

این ساعت بامزه می‌تواند تا ارتفاع یک متر سقوط را تحمل کرده و به راحتی به اطراف حرکت کند. انرژی این جست و خیز توسط  4 عدد باتری نیم قلمی تأمین می‌شود. این ساعت قادر است تا ‌مدت‌ها به زنگ زدن و چشمک زدن ادامه دهد. در نهایت هم فرد مجبور است، جای گرم و نرم خود را ترک کرده و کلاکی را ساکت کند.

آن دسته از افرادی که عادت دارند یک لیوان آب کنار تخت خود قرار دهند،  بهتر است مراقب باشند. چون کلاکی هنگام حرکت و بالا و پایین پریدن به هیچ مانعی توجه نمی‌کند. پس اگر قرار کاری مهمی دارید یا باید به هر دلیل دیگری می‌بایست صبح زود از خواب برخیزید، منبع تغذیه این ساعت را تأمین کرده و با خیال راحت چشمان خود را ببندید، مطمئن باشید کلاکی به هر شکل ممکن شما را بیدار خواهد کرد.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

سازنده در صفحه فیس بوک خود قول عرضه ساعت را در اواسط 2015 داده است و این زمان می‌تواند نزدیک به زمان عرضه ساعت هوشمند اپل به‌طور رسمی باشد.

ساعت هوشمند اپل هنوز نیامده، پرطرفدار شده و جواهرسازان نمونه‌ای مطلا از آن را به قیمت 30150 دلار ساخته‌اند.طراحی سایت
سازنده ساعت هوشمند، از فریم مطلای 18 عیار در کنار 15 قیراط الماس استفاده کرده است. قیمت پایه ساعت هوشمند اپل 350 دلار و مطلا کردنش نیز بیشتر از 5 هزار دلار آب نمی‌خورد، اما آنچه این ساعت را گران‌قیمت کرده الماس بکار رفته در آن است.

سازنده در صفحه فیس بوک خود قول عرضه ساعت را در اواسط 2015 داده است و این زمان می‌تواند نزدیک به زمان عرضه ساعت هوشمند اپل به‌طور رسمی باشد.

ساعت 100 میلیون تومانی اپل

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

پروژهٔ NuSTAR که توسط اختر‌شناسان در سال ۲۰۱۲ راه اندازی شده بود، موفقیت بزرگی به دنبال داشت.

محققان ناسا برای نخستین بار با طراحی آرایه‌ای از تلسکوپ‌ها موفق به گرفتن تصاویر بی‌نظیر از خورشید شدند.طراحی سایت
در این تصاویر که به وضوح چاله‌ها و شاره‌ها خورشید را نشان می‌دهد توانایی محققان را در پیش برد هر جه بهتر از همجوشی هسته‌ای افزایش داد.

پرو‍ژهٔ فوق را که NuSTAR نامیده‌اند توانایی به تصویر کشیدن اشعه‌های خورشیدی با انرژی فوق العاده بالا و هم چنین عمق سنجی درجه دمای قسمت‌های مختلف خورشید را دارد.

محققان اظهار امیدواری کردند تا به کمک این آرایهٔ خاص از تلسکوپ‌ها بتوانند سایر نقاط کیهان را دیده و به درک بهتری از آن مناطق برسند.

تصویربرداری بی‌نظیر از خورشید

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

‌شرکت مهندسی BMT Asia Pacific موفق به طراحی نخستین ویلاهای شناور برای استفاده در سواحل آرام و کم‌عمق شد.

مسئولان شرکت BMT که قبلا نیز در پروژه‌های دریایی مثل جزایر شناور یوتوپیا نیز به موفقیت رسیده بودند، اکنون امیدوارند تا طرح ویلاهای شناور SeaScape به زودی ساخته شود.

مسئولان این شرکت در مورد جزئیات فنی این طرح افزودند: طراحی این ویلاها به گونه‌ای انجام شده که قطعات آنها به آسانی باز شده و با کشتی‌های معمولی قابل حمل باشند.

در این طراحی برای ساخت شاسی اصلی از آلومینیوم استفاده شده و همچنین سایر قطعات در تماس با آب نیز از فایبرگلس ساخته می‌شود.طراحی سایت

طراحی این ویلاها به گونه‌ای انجام شده که برای تامین انرژی و آب کاملا خودکفا بوده و حمل محموله آب نیز لازم نیست.

مهندسان بخش طراحی شرکت BMT در مورد نوآوری‌های به کار رفته در این طرح افزودند: برای این منظور که این ویلاها از نظر تامین انرژی خودکفا باشند باید از تکنولوژی‌های جدید در آنها استفاده کرد.

سیستم تهویه مطبوع در این ویلاها به جای استفاده از الکتریسیته برای خنک‌سازی تنها از آب دریا برای تهویه مطبوع استفاده می‌کند.

همچنین برای تامین انرژی الکتریکی علاوه بر ژنراتورهای دیزلی با آلایندگی کم، تمام قسمت‌های نورگیر نیز به پنل‌های خورشیدی مجهز می‌شود.

فضای مورد استفاده در هر ویلا نیز از 65 تا 167 مترمربع قابل سفارش است.

همچنین ویلاهای SeaScape مجهز به امکانات بی‌نظیری مثل حمام زیر آب و تجهیزات مشاهده 360 درجه دنیای زیر آب هستند.

ساخت نخستین ویلای شناور جهان ‌

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

ذکریا اشکپور روز شنبه در این خصوص گفت: دو برادر 28 و 30 ساله اهل تهران که در ساحل ایزدشهر مازندران و خارج از طرح دریا شنا می کردند ، غرق شدند .

وی ادامه داد : با تلاش ناجیان غریق و بعد از یکساعت بیرون کشیدن این دو برادر ، تلاش ماموران اورژانس برای احیا و نجات جانشان ثمری نداشت.طراحی سایت
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی مازندران همچنین به غرق شدن زن 24 ساله سوادکوهی در ساحل دریای مازندران در عباس آباد بعنوان دیگر غریق روز گذشته نام برد و گفت : وی در خارج از طرح دریا مبادرت به شنا کرده بود . 

وی همچنین به غرق شدن دوبرادر 8 و 15 ساله اهل آستانه اشرفیه در ساحل دریای مازندران در رامسر بعنوان دیگر غریقان روز گذشته اشاره کرد و افزود : با تلاش ناجیان غریق و نجات برادر 8 ساله ، اقدامات اولیه درمانی اورژانس انجام و مصدوم به بیمارستان امام سجاد رامسر انتقال داده شد .

به گفته اشکپور پس از ساعتها تلاش غواصان، جسد برادر دیگر از آب خارج و اقدامات احیای وی نتیجه ای نداشت . 

وی همچنین افزود : زن 36 ساله تهرانی روز گذشته که در ساحل دریا در منطقه سرخرود غرق شده بود ، پس از بیرون کشیدن از آب با تلاش ماموران اورژانس و اقدامات درمانی نجات و به بیمارستان امام خمینی (ره) فریدونکنار انتقال یافت .

مازندران دارای 77 پایگاه اورژانس شهری ، جاده و یک پایگاه اورژانس هوایی است.

بیش از 90 طرح دریا از ابتدای خرداد ماه فعالیت خود را شروع کردند

چهار نفر در دریای مازندران غرق شدند

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

یک مقام رسمی به نمایندگی از طرف شاهدان اعلام کرد گروه تروریستی بوکوحرام 11 نفر از پیکارجویان خودش را در شمال شرقی نیجریه گردن زده است. طراحی سایت
 
به گفته «محمود باباگانا» از اتحادیه ملی کارگران حمل و نقل جاده‌ای، که اعضای آن شاهد این کشتار بودند، این 11 نفر به خاطر آنکه به قصد تسلیم شدن به دولت، اردوگاه بوکو حرام در جنگل سامبیسا را ترک کرده بودند، اعدام شدند. 
 
وی افزود: «حقیقت این است که بسیاری از این افراد از کشتار خسته شده‌اند و درصدد توبه هستند، اما بوکوحرام اجازه این کار را به آنان نمی‌دهد.» 
 
این قتل‌ها در روستای میرینگا در ایالت بورنو رخ داد.

بوکو حرام 11 نفر از اعضای خود را گردن زد

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

در پی شکایت تعدادی از مشترکان و در بررسی سیستم صدور صورتحساب اپراتورهای تلفن همراه مشخص شده که هزینه‌های بالایی برای تماسهای بین‌المللی در قبض‌های مشترکین ثبت شده است که بعضی از این تماسها با برخی از کشورهای دورافتاده آفریقایی بوده و مشترکین موظف به پرداخت هزینه آن شده‌اند.طراحی سایت

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اخیرا درباره درج هزینه‌های تماس بین‌المللی در صورتحساب مشترکان تلفن همراه هشدار داده و تاکید کرد مشترکان تلفن همراه باید درباره برنامه‌هایی که توسط بدافزارها بر روی گوشی‌هایشان نصب می‌شود و تماس با شماره‌های تبلیغاتی مراقب باشند.

غلامرضا داداش‌زاده در این باره گفته است بررسیها نشان می‌دهد که برخی از این تماسها توسط بدافزارهائی بوده که در گوشی‌های تلفن همراه مشترکین نصب شده و به صورت خودکار و بدون اطلاع مشترکین فعال می‌شود و گاهی بالا بودن تعرفه و یا مدت زمان طولانی این نوع از تماسها باعث متضرر شدن مشترکین می‌شود.

بر همین اساس مشترکین خدمات تلفن همراه و دیتا باید در مورد نصب و استفاده از برنامه‌های کاربردی (applications) دقت لازم را داشته باشند.

داداش‌زاده تصریح کرد: همچنین مشترکین در نظر داشته باشند که شرکت در برخی مسابقات تلفنی ماهواره‌ای و یا شماره تماسهایی که جهت تبلیغات کالاها در رسانه‌های خارجی مطرح می‌شود با توجه به ماهیت شماره مقصد و نحوه مسیریابی اینگونه تماسها، مشمول پرداخت هزینه‌های بالا می‌شود.

هشدار درباره نرم‌افزارهای موبایلی هزینه‌انداز

  • spd kh