blueco

۲۳ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

1448095383889_biogel-cancer-immunotherapy-1.pngمحققان دانشگاه مرکز تحقیقاتی بیمارستان مونترال، به توسعه یک ژل زیستی حاوی سلول T پرداخته‌اند که می‌تواند به طور مستقیم به تومور مورد نظر تزریق شده و آن را از بین ببرد.طراحی سایت

بهر‌ه‌گیری از سلول‌های T که بدن، آن‌ها را به طور طبیعی و برای مبارزه با سرطان تولید می‌کند، یک روش ایمنی درمانی است که آزمایشات اولیه بالینی آن نوید‌بخش بوده است. اما در این روش یک محدودیت وجود دارد، آن هم اینکه آن‌ها برای تاثیر واقعی، نیازمند اصلاح و راه‌اندازی مجدد هستند.

روش آموزش سلول‌های T بدن برای مبارزه با سلول‌های سرطانی که درمان با سلول‌های اکتسابی (ACT) نام دارد، طی یک سری از آزمایشات کوچک مرتبط با بیماران مبتلا به لوسمی و لنفوم نوید‌بخش بوده است و دانشمندان در مورد شکل‌گیری این ایمنی درمانی در حال ظهور، خوش‌بین هستند. اما این روند در حال حاضر کمی پیچیده است و نیاز دارد که سلول‌ها برای تولید گیرنده‌های ویژه در سطحشان، از خون دریافت شده و مهندسی ژنتیکی شوند که این امر به نوبه خود آن‌ها را قادر به تشخیص پروتئین‌های خاص در سلولهای تومور می‌سازد.

این سلول‌ها سپس قبل از اینکه تعداد آن‌ها به چند میلیارد‌ برسد و به جریان خون بیمار تزریق شوند، در آزمایشگاه کشت می‌شوند. در اینجا سلول‌ها توسط راهنمایی جهت‌های گیرنده مهندسی شده جدید خود، همچنان در حال تکثیر در داخل بدن و حمله به سلول‌های سرطانی هستند.

دستیابی به موفقیت حول یک ژل زیستی جدید می‌تواند این رویکرد را در چند روش بهبود بخشد. این ژل که از مواد زیست‌تخریب‌پذیر پوسته سخت‌پوستان تشکیل شده و حاوی دهها میلیون سلول T است، در دمای اتاق به مایع تبدیل می‌شود. همچنین هنگامی که به طور مستقیم به تومور یا اطراف آن تزریق می‌شود، به سرعت شکل مقاوم به خود گرفته و یک ساختار منسجم را تشکیل می‌دهد که مانند یک زمینه پرورش برای سلول های T ضدسرطانی یا یک مخزن سلولی عمل می‌کند.

رجین لاپوینت، دستیار مولف این پژوهش اظهار کرد: لنفوسیت‌های T موجود در ژل، کاربردی هستند و می‌توانند به مدت دو تا سه هفته رشد کرده و سلول‌های سرطانی را از بین ببرند.

به گفته محققان، این روش می‌تواند به جلوگیری از یکی از عوارض جانبی درمان ACT کمک کند. در طول مهندسی، برای افزایش اثر سلول‌های T، هورمونی به نام اینترلوکین 2 به آن‌ها اضافه می‌شود که در دوزهای بالا می‌تواند اثر سمی داشته باشد

این ژل تاکنون تنها در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گرفته است، دانشمندان آن را بر روی مدل‌های سرطان ملانوم و سرطان کلیه قرار داده‌اند و آزمایش‌های اولیه موفقیت‌آمیز بوده است. آن‌ها در حال حاضر در حال بررسی اثر آن بر روی حیوانات و انسان‌ها هستند و می‌گویند اگر این آزمایش موفقیت‌آمیز باشد، این ژل می‌تواند در طول چند سال به ابزاری برای درمان سرطان تبدیل شود.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

1448097910906_00.jpgپژوهش جدید محققان آمریکایی حاکی از آن است که 9 درد بدن ارتباط مستقیمی با کیفیت احساسات دارند.طراحی سایت

محققان آمریکایی اظهار کردند: برخی از دردها ناشی از استرس هستند و برخی ناشی از خود بزرگ پنداری که در ذیل به آنها اشاره می‌شود:

احساس درد در سر به دلیل استرس در طی روز ایجاد می‌شود که با قدری استراحت و کاهش استرس بهتر می‌شود.

درد گردن ممکن است به دلیل احساسات شما نسبت به دیگران باشد. برای تسکین درد این مورد را بررسی کنید.

درد شانه به دلیل احساس سنگینی است که با خود دارید. قدری با دیگران در مورد مشکلات خود صحبت کنید و از آنان کمک بخواهید.

درد در قسمت بالای پشت به دلیل نداشتن حامی واقعی در احساسات است. شاید شما احساس کنید کسی شما را دوست ندارد و نمی‌خواهد. برای آرامش با فردی که شما را درک می‌کند قدم بزنید.

درد در قسمت پایین کمر به دلیل فکر کردن در مورد مسائل مادی و پول است و برای بهبود با مشاور حقوقی صحبت کنید.

درد آرنج نشان از ایستادگی در برابر تغییر در زندگی است. اگر شما بازوهای سفتی دارید به همین ترتیب زندگی سختی هم دارید. کمی تغییر و شکست حصارها مفید است.

احساس درد در دست به معنای نرسیدن به دیگران است. با دوستان جدید و یا همکاران ناهار را بیرون صرف کنید و ارتباطات جدید ایجاد کنید.

درد ران ترس از تحرک و حرکت است. ممکن است شما در زمان تصمیم‌گیری احتیاط بیش از اندازه داشته باشید.

درد زانو نیز شاید باعث شود شما خود را قدری بزرگ فرض کرده و فکر کنید از دیگران بهتر هستید. فروتنی داشته باشید، بیشتر اوقات شما داوطلب شوید و به خاطر داشته باشید که فناپذیر هستید.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

1439873632006_radiology1.jpgمحققان دانشگاه صنعتی شریف به منظور بهبود حرکتی بیماران پا پرانتزی پس از اعمال جراحی، اخیرا دستگاهی برای شکل‌دهی پلاک استئوتومی عرضه کردند که امکان تولید پلاک اختصاصی برای هر بیمار را در اتاق‌های عمل فراهم کرده است.طراحی سایت

بهنام گماری از محققان این طرح تحقیقاتی با اشاره به برخی مشکلات استخوانی پا، گفت: برخی از افراد با مشکلاتی در زمینه پرانتزی (ژنو واروم) و یا ضربدری پا مواجه هستند که پزشکان برای رفع این مشکل از روش جراحی استئوتومی استفاده می‌کنند.

وی استئوتومی را روش برش استخوان دانست و افزود: در این عمل جراحی، جراح برشی را در ناحیه فمور استخوان پای بیمار ایجاد می‌کند و عمل اصلاحی بر روی آن انجام می‌شود ولی پس از انجام این عمل بیمار قادر به ایستادن بر روی پای خود نیست از این رو نیاز به پلاک است که عامه مردم از آن به عنوان «پلاتین» یاد می‌کنند.

گماری با تاکید بر این که با استفاده از پلاک بیمار قادر به راه رفتن است، خاطرنشان کرد: این پلاک از طریق پیچ به استخوان بیمار متصل می‌شود و از این طریق بیمار قادر به راه رفتن خواهد بود.

وی با تاکید بر این که تاکنون این پلاک‌ها در اتاق‌های عمل شکل دهی می‌شد، یادآور شد: این امر خطای زیادی را ایجاد می‌کرد که در این راستا اقدام به طراحی و ساخت دستگاه «شکل دهی پلاک استئوتومی» کردیم.

این محقق هدف از طراحی و ساخت این دستگاه را شکل‌دهی اختصاصی پلاک برای هر بیمار و کاهش خطاهای موجود در پلاک‌ها ذکر کرد و ادامه داد: در این راستا دستگاهی را طراحی کردیم که قادر به شکل دهی قالب‌های انعطاف‌پذیر است.

وی به نحوه عملکرد این دستگاه اشاره کرد و توضیح داد: پس از مدل‌سازی سه بعدی استخوان پای بیمار، فرم استخوان با استفاده از پرینترهای سه بعدی پرینت گرفته می‌شود و دستگاه شکل دهی پلاک استئوتومی بر اساس این پرینت سه بعدی استخوان اقدام به شکل دهی پلاک‌ها خواهد کرد.

این دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف، یادآور شد: محصول نهایی این دستگاه در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد تا پس از اصلاح استخوان، از آن برای بهبود وضعیت حرکتی بیمار استفاده کنند.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰


شمارش معکوس برای فروش بزرگترین ملک قرن آغاز شده است. این ملک که از مجموع نیویورک و آتلانتا بزرگ تر است، حدود نیم میلیون هکتار وسعت دارد و شامل ۱۰۰ ملک مختلف حتی ذخایر نفتی است.طراحی سایت
 
مشتری های این مزرعه تا یک ماه پیش فرصت داشتند پیشنهادهای مالیشان را برای خرید این ملک بدهند. به گزارش وال استریت ژورنال تا پایان این سال میلادی این مزرعه به قیمت ۷۲۵ میلیون دلار فروخته خواهد شد.

مردی استرالیایی که در تگزاس زندگی می کند وظیفه فروش این ملک را که خانواده ای برای ۱۶۵ سال در آن زندگی می کردند بر عهده دارد، او مجبور بود در این فروش پیشنهاد بسیاری از پولدارترین مردم جهان را رد کند.

فروش بزرگترین ملک قرن کلید خورد

اگرچه مزرعه واگونر متفاوت است، فروش این مزرعه اصلا کار سختی نیست. ولی برنارد برای فروش آن دو سال زمان گذاشت. حدود ۶۰۰ نفر برای خرید این خانه پیشنهاد داده اند و اگر این مزرعه به قیمت دلخواه فروخته شود برنارد خودش میلیون ها دلار پول کسب خواهد کرد.

واگونر که در شمال غربی تگزاس قرار دارد با یک حصار که کل آن را پوشش داده بزرگترین مزرعه آمریکا است؛ به اندازه مجموع دو شهر نیویورک و آتلانتا.

در دریاچه ای از آن به اندازه ای آب وجود دارد که آب ۱۰۵ هزار نفر را تامین کند. ۱۴ هزار گاو، ۵۰۰ اسب و ۳۰ هزار هکتار زمین زراعی هم در آن وجود دارد.

به گفته برنارد نشان دادن این مزرعه به مشتری ها با هلیکوپتر یک ساعت و ۴۵ دقیقه زمان می برد: پس از آن می توانم در یک یا دو روز به شما زیبایی های مزرعه را نشان بدهم.

او در این رابطه گفت: مسئولیت عجیبی نسبت به ۱۲۰ خانواده و گاوچران که قلب این مزرعه هستند وجود دارد، آنها به من اعتماد کرده اند که این مزرعه را به دستان درستی بدهم.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

منوی ویژه تقویت مخ !

تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که در کنار این همه رژیم‌های لاغری و تناسب‌اندام یک رژیم غذایی ویژه هم برای مغزتان بگیرید؟ برنامه غذایی که به فرمانده بدن‌تان کمک می‌کند بهتر کار کند و عملکرد بهتری در حافظه و یادگیری داشته باشد. یک رژیم غذایی سالم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابتی را کاهش دهد و با رساندن جریان خوب خون به مغز عملکرد مغز را بهبود بخشد. البته در این رژیم خبری از لاغری و گرسنگی نیست و قرار نیست ماده مغذی از سفره‌تان حذف شود فقط با خواص یکسری از سبزیجات، آجیل و ادویه آشنا می‌شوید که همیشه ساده از کنارشان می‌گذشتید. خواصی که می‌تواند از بیماری‌هایی مثل آلزایمر، عدم تمرکز، سکته مغزی و بی‌خوابی پیشگیری کند. طراحی سایت                                                   

آجیل

ویتامینبه جلوگیری از زوال شناختی، به‌ویژه در افراد مسن کمک می‌کند. آجیل یک منبع بزرگ از ویتامیناست که می‌توانید در روز همراه با سبزیجاتی مثل کاهو، خیار و تخم‌مرغ و غلات یک سالاد خوشمزه برای خودتان درست کنید. از آجیل به‌عنوان میان‌وعده هم می‌توانید استفاده کنید. بهترین زمان برای مصرف آجیل وعده صبحانه و میان‌وعده بین صبحانه و ناهار است. بهتر است آجیل را به‌صورت خام و به اصطلاح بو نداده بخورید تا همه خواصش به بدن برسد.  از آجیل‌هایی که آغشته به نمک است، بهتر است دوری کنید. منظور از آجیل یعنی همان بادام، گردو، فندق، بادام هندی و زمینی است. لطفا حواس‌تان به آجیل‌هایی که به اسم هندی و ژاپنی فروخته می‌شود، باشد. این آجیل‌ها با رنگ‌های خوراکی و نمک بسیار زیاد ترکیب شده و به هیچ عنوان موردتایید متخصصان تغذیه نیست. بادام حاوی مقادیر زیادی از یک نوع اسید آمینه موسوم به «آرجینین» است که به آرامش عروق خونی کمک کرده و گردش خون را بهتر می‌کند و خون بهتربه مغز می‌رسد.

 

 شکلات تلخ

بیشتر متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند به‌جای شکلات شیرین و پر از کالری از شکلات تلخ استفاده کنید. متخصصان تغذیه در تحقیقاتی به این نتیجه رسیده‌اند که شکلات تلخ مانع از لخته شدن خون می‌شود، کلسترول خون را تنظیم می‌کندو به‌دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی از التهاب و نابودی سلول‌ها جلوگیری می‌کند. شکلات تلخ یک ضدافسردگی طبیعی است. این شکلات به تقویت روحیه هم کمک می‌کند. منیزیم موجود در شکلات ماده معدنی است که  اثرات آرامش‌بخش دارد و به ارسال تکانه‌های عصبی از طریق مغز کمک می‌کند. همچنین مطالعات دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد، هر چه مردم کشوری شکلات بیشتری بخورند، آن کشور بیشتر جوایز علمی می‌گیرد. شکلات تلخ که سرشار از فلاونوئید است باعث  بهبود عملکرد ذهنی می‌شود. این فلاونوئیدهای موجود در کاکائوی تلخ باعث افزایش انعطاف‌پذیری دیواره عروق می‌شوند و خطر افزایش فشارخون و سکته‌های قلبی و مغزی را کم‌می‌کنند.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

خرمالو موها را پرپشت می‌کند


افرادی که موهایشان اصطلاحا کم پشت است، می توانند با خوردن خرمالو، موهای سالم و پرپشتی داشته باشند.طراحی سایت

تحقیقات در انگلستان نشان می‌دهد؛  ویتامین ‌A و زینک موجود در خرمالو برای پوست و ناخن و موهای خشک و شکننده مفید است.

همچنین خرمالو آنتی اکسیدان زیادی دارد و به همین دلیل، شما می توانید برای جوان سازی و شاداب سازی پوستتان، روزی نیم ساعت پوست خرمالو را روی صورتتان قرار دهید.بتاکاروتن موجود در آن، جریان خون سلول‌های پوست را بیشتر می‌کند و پوست‌تان را شفاف می کند.

از سوی دیگر خرمالو دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین‌های B3 ،B2، B1 و C است، در ضمن این میوه مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر و پتاسیم و مقداری نیز سلولز دارد.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰


آیا تناسخ بر سلامت انسان اثر می‌گذارد؟


بیشتر نظریاتی که پیرامون تناسخ شکل گرفته‌اند، بر ماهیت معنوی این مفهوم تاکید داشته‌ و عمدتا درگیر یک قلمرو اثیری بوده‌اند که اثبات آن غیر ممکن بوده است. برخی نیز تناسخ را به عنوان یک مورد خاص در نظر گرفتند که انتقال خصوصیات فیزیکی به صورت موروثی و یادآوری مجموعه‌ای از خاطرات مربوط به یک فرد متوفی را شامل می‌شد. اعتقاد به حلول وجود و خاطرات یک فرد در فرد دیگر بر تصویری که عموم مردم از تناسخ دارند تاثیر گذاشته است.طراحی سایت
درمانگران گاها دیده‌اند که برخی از مراجعه‌کنندگان خاطرات تلخی را از یک زندگی پیشین به یاد می‌آورند. یادآوری این خاطرات (معتبر باشند یا نه) اغلب با علائم روان‌تنی و اختلالات روانی همراه است. با وجود اینکه این تجربیات ذهنی دلیلی بر اثبات تناسخ نیستند، اما برخی از موارد مورد تایید قرار گرفته‌اند. شواهد به دست آمده به نوعی میراث زندگی گذشته هستند و به ما کمک می‌کنند به ریشه‌های اصطلاح رفتارهای فردی و توسعه نفس دست یابیم.
دانشمندان درباره تناسخ چه نظری دارند؟
تنها چند محقق به مطالعه روش‌مند تناسخ پرداختند؛ آنها با جمع‌آوری اطلاعات تجربی از موارد گزارش‌شده به دنبال آن بودند که مفهوم جدیدی از تناسخ ارائه کنند. یان استیونسون، روان‌پزشک و استاد دانشگاه ویرجینیا، یکی از محققانی بود که بیش از چهار دهه به مطالعه تناسخ پرداخت. مطالعات استیونسون توسط یک روان‌پزشک دیگر به نام جیم بی. تاکر ادامه یافت.
شواهد به دست آمده نشان می‌دهند که وضعیت ظاهری، نحوه فکر کردن، واکنش‌های عاطفی، برقراری ارتباط با دیگران، فعالیت‌های خلاقانه و مشاغلی که انسان به انجام آنها می‌پردازد، همگی از تجارب مرتبط با افرادی که در گذشته زندگی می‌کردند، تاثیر می‌پذیرند. به گفته محققان، حتی اگر ندانید که آنها چه کسانی بوده‌اند، تاثیر روحی و معنوی آنها در زندگی فعلی شما نمود پیدا خواهد کرد.

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

زنی که ۱۰۵ سال ازدواج نکرد +عکس

کلارا مدمور، ۱۰۵ ساله، ساکن آمریکا، تا به حال هرگز ازدواج نکرده است. او علت این موضوع را مشغله بیش از حد خود در زندگی عنوان کرده است. او غرق شدن کشتی تایتانیک و جنگ جهانی اول را به خوبی به خاطر دارد.طراحی سایت

699552_339


  • spd kh
  • ۰
  • ۰

ترکیبی از عسل و دارچین به عنوان یک درمان سنتی کارآمد برای هزاران سال استفاده می‌شده است.طراحی سایت

مصریان از این ماده برای درمان زخم‌های پوستی خود و یونانیان باستان برای افزایش طول عمر و سرخپوستان برای حفظ تعادل بدن استفاده می‌کردند.

خاصیت دارچین و عسل خیلی بیشتر از درمان‌های سطحی است به طوری که امروزه پزشکان مدرن نیز بر این ترکیب سنتی تأکید خاصی دارند.

این دو ترکیب طبیعی باهم بسیار مقوی می‌باشد و برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا، کلسترول بالا و بیماری‌های قلبی عروقی، عفونت کیسه صفرا و ورم مفاصل استفاده می‌شود.

چند توصیه درمانی از این ترکیب را به شما بیان می‌کنیم.

از بین بردن سرماخوردگی
 
به منظور درمان سرماخوردگی، مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل و یک چهارم قاشق چای خوری دارچین. این ترکیب را به عنوان شربت سینه، برای سرفه‌های مزمن و گرفتگی سینوس مصرف کنید.
 
تقویت سیستم ایمنی بدن
 
مصرف روزانه ترکیب دارچین و عسل موجب بالا بردن کارای سیستم ایمنی بدن می‌شود، به گونه‌ای که از عفونت‌های باکتریایی و ویروسی محافظت می‌شود.
 
کاهش کلسترول خون
 
مخلوط دو قاشق غذاخوری از عسل و سه قاشق چای خوری دارچین در یک فنجان بزرگ آب باعث کاهش کلسترول بالا می‌شود. سطح کلسترول خود را با این معجون معجزه‌‌آسا حدود 10 درصد در عرض دو ساعت کاهش دهید.
 
درمان بیماری‌های قلبی عروقی
 
مصرف منظم یک کم عسل و دارچین بر روی تکه‌ای نان علاوه بر اینکه موجب کاهش سطح کلسترول خون شما می‌شود از خطر ایست قلبی نیز جلوگیری می‌کند.
 
درمان عفونت کیسه صفرا
 
یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری دارچین را در آب جوش حال کنید و روزانه مصرف کنید. منجر به از بین بردن عفونت‌های کیسه صفرا می‌شود.

مبارزه با ورم مفاصل
 
دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری دارچین در یک فنجان کوچک آب جوش را تهیه کرده و آن را روزانه بنوشید. باعث التیام درد مفاصل می‌شود.
  • spd kh
  • ۰
  • ۰

رییس جمهور چین در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود از آمادگی ضمنی پکن برای مشارکت در نبرد علیه تروریست‌های داعش خبر داد.

«ژی جین پینگ» رییس جمهور چین  بعد از حمله جمعه شب  عناصر داعش در پاریس متعهد به نبرد علیه این گروه تروریستی شد.طراحی سایت

به نوشته روزنامه انگلیسی «اکسپرس» رییس جمهور چین در تماس تلفنی با «فرانسوا اولاند» همتای فرانسوی خود اعلام کرد که چین قادر است در نبرد علیه داعش مشارکت داشته باشد.

 ژی جین پینگ در این تماس تلفنی مراتب تاسف عمیق خود را به اولاند نسبت به وقوع این حادثه ابراز داشت . در همین زمینه سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین نیز  اعلام داشت، تروریست چالش مشترکی است که بشریت با آن‌ روبه‌رو است.

خانم «هانگ لی» در این زمینه گفت: «چین به طور کامل حامی فرانسه در حفظ امنیت ملی و ثبات این کشور و حمله علیه تروریست‌ها است.»

سخنان ریس جمهور چین در این زمینه گمانه زنی‌ها نسبت به مشارکت چین در بمباران مواضع داعش در عراق و سوریه را برانگیخته است .اعلام آمادگی چین برای نبرد با داعش

  • spd kh