blueco

۱۴۰ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


گفته می‌شود از ابتدای امسال میزان مزاحمت‌های ۱۱۸ افزایش یافته و در این میان مزاحمان سعی دارند از طریق تماس با این مرکز فایل‌های صوتی برای انتشار در نرم‌افزار‌های موبایلی (وایبر و تلگرام و…) تهیه کنند.

مدیرکل خدمات مخابراتی استان تهران در این‌باره گفت: روزانه به‌طور متوسط ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تماس از سوی اپراتورهای ۱۱۸ پاسخگویی می‌شود، اما به‌طور معمول حدود ۲.۵ تا ۵ درصد تماس‌های این مرکز به مزاحمان تلفنی مربوط می‌شود که در سال جاری میزان این مزاحمت‌ها افزایش یافته است.

عباس ابوالقاسمی آزاد همچنین عنوان کرد: ما به اپراتورهای خود دستور داده‌ایم که در هر صورت اجازه پاسخگویی به مزاحمان تلفنی را ندارند و در این موارد تنها باید تلفن خود را قطع کنند با این وجود گاهی در برخی موارد مزاحمان از چنان الفاظ و ادبیاتی استفاده می‌کنند که ممکن است پاسخی به آنها داده شود و در نهایت این افراد فایل ضبط شده این مکالمات را از طریق نرم‌افزار‌های موبایلی منتشر می‌کنند.

وی در پاسخ به این مطلب که « یعنی فایل‌های طنزی که به نام تماس با ۱۱۸ در فضای مجازی و گوشی‌های تلفن همراه منتشر می‌شود واقعی هستند؟»، توضیح داد: در بسیاری موارد این فایل‌ها از سوی خود افراد ضبط شده و به نام تماس با ۱۱۸ پخش می‌شود، اما به هرحال در برخی موارد اندک هم ممکن است مزاحمان صوت اپراتورها را ضبط و پخش کنند.

البته با توجه به این‌که مکالمات ۱۱۸ امکان پیگیری و شنود دارد ما در نهایت این موارد را بررسی می‌کنیم تا صحت و سقم آنها مشخص شود.

آزاد در پایان با تاکید بر این‌که با این وجود میزان مزاحمت‌های ۱۱۸ طی ماه‌های اخیر افزایش داشته، عنوان کرد: از میان ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تماس روزانه حدود ۹ هزار تماس حالت مزاحمت دارد که در این میان گاهی از رکیک‌ترین کلمات برای صحبت با اپراتور‌ها استفاده می‌شودطراحی سایت
  • spd kh
  • ۰
  • ۰

سی‌ام ژوئن، قرار است باهدف محاسبه اختلاف‌زمانی ساعت زمین با ساعت اتمی در ساعت 23:59:59 یک ثانیه به‌وقت اضافه شود.

شصت‌ویک ثانیه‌ای کردن وقت در روز سی‌ام ژوئن به عقیده کارشناسان باعث برهم ریختگی تایمینگ سیستم‌های رایانه‌ای و سرورها خواهد شد و جهان فناوری با آشوبی بی‌سابقه روبرو خواهد شد.


سیستم‌های حساس بانکی، نظامی و غیره در معرض این تغییر عمدی زمان خواهند بود و به همین خاطر کارشناسان هشدار داده‌اند بلایی بزرگ بر سر اینترنت خواهد آمد.

رایانه‌ها طوری تعریف‌شده‌اند که ثانیه شصتم را نشان خواهند داد و نمی‌توانند ثانیه 59 را دوبار تکرار کنند. به همین خاطر با خطای رایانه‌ای و به‌اصطلاح آورلود/Overload شدن سی پی یو و هنگ سیستمی روبرو خواهند شد.

بدین ترتیب ثانیه‌های شمارش‌شده برای سال 2015 بالغ‌بر 31,536,001 ثانیه خواهد شد و رایانه‌هایی که فرایندشان مبتنی بر زمان‌بندی دقیق تعریف‌شده مانند افزودن یک ترکیب شیمیایی واکنش نشان خواهند داد.

به گفته دانشمندان از مجموع 86400 ثانیه محاسبه‌شده توسط ساعت‌های اتمی زمین 0.002 ثانیه کندتر می‌چرخد و بر اساس همین اختلاف محاسبه میان ساعت اتمی و محاسبه ریاضی، این داستان پیش می‌آید.کندتر چرخیدن زمین در هر 100 سال به‌طور متوسط در کمتر از یک میلی‌ثانیه باید موردمحاسبه قرار گیرد. گفتنی است 4 میلیارد سال پیش گردش روزانه زمین 22 ساعت بود که این بیشتر به خاطر کشش جزر و مدی از ماه است که باعث کندتر شدن چرخش زمین می‌شود.

باید منتظر شد تا ببینیم 10 روز دیگر در ساعت 23:59:59 چه رخ خواهد داد؟طراحی سایت
  • spd kh
  • ۰
  • ۰

در فرودگاه شهر استکهلم هلند یک فروند بوئینگ ۷۴۷ اسقاطی برای مدت‌ها در حال خاک خوردن بود تا اینکه مسئولان فرودگاه برای بازگشتش به خدمت راهی جالب پیدا کردند و تصمیم گرفتند به جای انتقال این هواپیما به گورستان و اوراق کردنش، آن را با یک تغییر کاربری به هتلی شیک (البته تا حدودی) و جالب تبدیل کنند که از این پس برای استراحت مسافرینی که پروازشان با تاخیر و یا لغو شدن مواجه شده است استفاده خواهد شد.

آیا شما نیز کارتون جو و روبات‌ها را به یاد دارید؟ احتمالا این مسئولان از این انیمیشن زیبا و قدیمی ایده گرفته باشند!

البته لازم به ذکر است که استفاده از اتاق‌های کوچک این هتل جذاب رایگان نبوده و برای کابین خلبان که اتفاقا گرانترین اتاق نیز می‌باشد به شبی ۴۰ یورو بالغ می‌شودطراحی سایت

  • spd kh
  • ۰
  • ۰

این روزها کیفیت بالاتر در محتوای رسانه ای حرف اول را می زند و این بالاتر رفتن کیفیت، به قیمت بالاتر رفتن حجم فایل ها تمام می شود. در نتیجه برای نگه داری فایل های مورد علاقه ی خود با رزولوشن ۴K، معمولا به ابزار ذخیره سازی جانبی نیاز داریم.

سامسونگ روز گذشته از دو هارد درایو قابل حمل جدید با ظرفیت ۴ ترابایت با نام های M3 و P3 پرده برداشت.

در گذشته ای نه چندان دور، داشتن چنین ظرفیتی نیازمند خرید یک محصول با اندازه ای بزرگ بود، اما اکنون هارد درایوی با این ظرفیت می تواند صرفا به واسطه ی یک کابل USB انرژی مورد نیاز خود را تامین نماید.

هاردهای یاد شده اکنون صرفا ۱۹.۸۵ میلی متر ضخامت داشته و ۲۳۶ گرم نیز وزن دارند که همین مشخصات، آنها را تبدیل به باریکترین و همچنین سبک ترین هارد درایو های قابل حمل ۴ ترابایت می نماید.

لازم به ذکر است که هاردهای مورد بحث از اتصال USB 3.0 پشتبانی به عمل آورده و برای این امر نیز نیازی به منبع انرژی جداگانه ندارند. از سوی دیگر سامسونگ موفق شده تا ۵ پلاتر ۸۰۰ گیگابایتی را در فضایی متراکم جای داده تا بتواند عنوان سازنده باریک ترین هارد ۴ ترابایتی جهان را از آن خود نماید.

هر دو هارد درایو از مشخصاتی یکسان بهره می برند و هر دو نیز با ویندوز ویستا، ۷، ۸ و همچنین OS X ۱۰.۴ به بالا هم خوانی کامل دارند. در نتیجه تنها تفاوت مربوط به دو هارد درایو در ظاهر آنهاست. لازم به ذکر است که هر دو محصول از آخر ماه میلادی جاری در دسترس خواهند بود اما هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت آنها منتشر نشده است طراحی سایت
  • spd kh
  • ۰
  • ۰

قطعا بسیاری از ما اطمینان داریم که در حین رانندگی هیچگاه حواسمان ۱۰۰ درصد نمی‌تواند به جاده باشد و ممکن است در این شرایط به طور همزمان از تلفن‌های همراه خود استفاده کنیم، با سایر افراد حاضر در ماشین گفتگو نماییم و یا به رادیو و موسیقی گوش فرا دهیم. درهر حال، شرکت جگوار امیدوار است تا سیستم جدیدی را برای وسایل نقلیه تولیدی خود معرفی کند که قادر است سطوح تمرکز و حواس شما را مورد بررسی قرار دهد.

تکنولوژی اسکن امواج مغزی شامل سنسورهایی است که در فرمان خودرو جای می‌گیرد و در واقع بخشی از فناوری‌های ناسا به شمار می‌آید. سنسورها قادر هستند تا امواج مغزی راننده را بخوانند و در صورتی که وی تمرکز کامل نداشته باشد یا حواسش پرت شده باشد، با هشدارهایی این موضوع را به اطلاع می‌رسانند. این هشدار می‌تواند به نحوی برنامه نویسی شود که با یک لرزش یا حتی یک پیام صوتی رادیویی راننده را آگاه کند.


البته این تکنولوژی صرفا بکار بردن چند سنسور در یک ماشین نیست. جگوار همچنین سنسورهایی را برای زیر نظر قرار دادن رانندگان تعبیه کرده‌ تا سطح استرس آن‌ها را بر اساس چهره‌شان بسنجد و زمانیکه استرسی کشف شد، یک موزیک آرام و مناسب پخش می‌شود که می‌تواند به افزایش آرامش و رفع تنش کمک کند. انتظار می‌رود این فناوری علاوه بر این موارد، نقش بسیار بیشتری را در خودروهای بدون راننده ایفا کند که در آینده شاهد حضور آ‌ن‌ها خواهیم بود.

جگوار همچنین در نظر دارد تا یک بخش برای سرگرمی را اضافه نماید که برای کار با آن‌ حتی نیازی به لمس صفحه نمایش نخواهید داشت و به طور خودکار قادر است آنچه شما در نظر دارید را تشخیص دهد. شرکت یاد شده علاوه بر این موارد در حال ساخت پدالی است که در صورت افزایش سرعت تا حد غیر مجاز، با هشدار لرزشی در خود، راننده را از این موضوع آگاه کند. این‌ها تکنولوژی‌های جدید و جذابی هستند که انتظار داریم در آینده در خودروهای مختلف شاهدشان باشیم ولی دقیقا مشخص نیست که چه زمان به صورت عمومی و در دسترس برای همگان قرار خواهند گرفت.طراحی سایت
  • spd kh
  • ۰
  • ۰

مایکروسافت و شرکت هندی iBall در یک مشارکت فوق‌العاده پی سی جالبی را ساخته‌اند که در کف دست جا می‌گیرد.

این پی سی اسپلندو / Splendo نام دارد که روی آن ویندوز 8.1 نصب‌شده و همانند یک پی سی قابل‌قبول سرعت دارد.

اسپلندو از طریق پورت اچ‌دی‌ام آی به تلویزیون و یا مانیتور وصل می‌شود. به پردازنده چهار هسته‌ای اینتل اتم مجهز بوده و با دو گیگ رم (حافظه موقت)، 32 گیگ نیز حافظه داخلی دارد.

اسلات مخصوص کارت‌خوان MicroSDXC و میکرو یو اس بی کاربر را قادر می‌سازد تا کیبورد و سایر ابزار لازم را متصل کند. همچنین باوجود بلوتوث نسخه 4 می‌توان ابزارهای دیگر ازجمله موس را به آن متصل نمود.

قرار است اسپلندو از ماه جولای به قیمت 140 دلار در بازار عرضه شود.

هنوز معلوم نیست این مینی پی سی خارق‌العاده به ویندوز 10 به‌روزرسانی می‌شود یا خیر؟طراحی سایت

  • spd kh
  • ۰
  • ۰


برای کسانی که از عارضه های بعد از سکته مغزی (همانند فلج موضعی)، بیماری هایی همچون ALS و یا تحلیل قوای عضلانی رنج می برند، انجام برخی از امور روزمره ی ساده مانند برداشتن یک لیوان از روی میز و یا گرفتن دستگیره ی در و چرخاندن آن بدل به امری بسیار دشوار و چالش بر انگیز می شود.

اکنون و در همین راستا دستکشی طراحی گشته که می تواند در مواقع ضروری به کمک افراد پیش تر اشاره شده آمده و به آنها در هدایت دستان شان و البته نگهداری اجسام مختلف یاری رساند.

دستکش مذکور توسط یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه هاروارد و به منظور افزایش توان باقی مانده جسمانی و حرکتی دست های افراد بیمار توسعه یافته.

عملکرد آن نیز بدین صورت است که در بخش قرار گرفته بر روی مچ یک مخزن آب تعبیه شده، هر وقت که فرد بخواهد اشیا را در دست گرفته و جابه جا نماید آب درون این مخزن به کیسه های تعبیه گشته در انگشتان دستکش پمپ می شود.

بدین ترتیب فشار بر روی انگشتان بیشتر شده و امکان برداشتن اجسام و جا به جا کردنشان در یک جهت معین ممکن می گردد. در حال حاضر این تنها قابلیت دستکش مذکور به حساب می آید هرچند که با همین یک قابلیت نیز انجام بسیاری از اعمال روزانه ی محال برای افراد فاقد توان جسمانی کافی امکان پذیر می شود.

Conor Walsh، پروفسور شاغل در دانشگاه هاروارد می گوید مکانیسم به کار رفته در دستاورد آنها بسیار ساده بوده و تنها مقدار فشار دست افراد را افزایش داده و امکان انجام یک جابه جایی اولیه را فراهم می آورد. وی باور دارد که محدودیت ها هنوز هم زیاد هستند و جای توسعه ی بیشتری باقی مانده است.

تیم ابداع کننده ی تکنولوژی فوق الذکر معتقدند می توانند ظرف سه سال محصول را نهایی سازی کرده و آماده استفاده توسط عموم نمایند. ضمن اینکه گمان می رود تا آن زمان افراد بیمار قادر باشند با استفاده از این راهکار اجسامی تا وزن ۳.۶ کیلوگرم را جابه جا نمایندطراحی سایت
  • spd kh
  • ۰
  • ۰


گوگل بدنبال حذف تصاویر غیراخلاقی منتشر شده در پی انتقام‌جویی، از نتایج موتور جست‌وجوی خود است.

این تغییر سیاست گوگل دسترسی به آن دسته از تصاویر غیراخلاقی را که در پی مسائل انتقام‌جویانه و اغلب بدون اجازه صاحب عکس منتشر می‌شوند، محدود می‌کند.

گوگل در هفته‌های آتی یک فرم آنلاین راه‌اندازی خواهد کرد که به افراد این امکان را می‌دهد برای حذف تصاویر برهنه از نتایج جست‌وجوی گوگل که آنها راضی به انتشار آن نیستند، درخواست بدهند.

این تغییر در سیاست‌گذاری گوگل میزان لطمات وارده به فرد قربانی ناشی از مسائل انتقام‌جویی، اخاذی یا دیگر سوءاستفاده‌ها را کاهش خواهد داد.

گوگل اعلام کرد: تصاویر غیراخلاقی که در پی‌انتقام‌جویی منتشر می‌شوند به شدت شخصی و خصوصی هستند و انتشار آنها بسیار مخرب و هدف از آن صرفا تحقیر فرد قربانی است.

اگرچه گوگل نمی‌تواند این تصاویر را به طور کلی از اینترنت حذف کند اما نفوذ زیادی روی نحوه استفاده مردم از اینترنت دارد و این تغییر سیاست تاثیرگذاری زیادی خواهد داشت طراحی سایت
  • spd kh
  • ۰
  • ۰

سرعت اینترنت در فضا بسیار پایین بوده و از اینترنت دایال آپ نیز کندتر است.

اسکات کلی (Scott Kelly) فضانورد آمریکایی ناسا در یک پیام توییتری نوشت سرعت اینترنت در ایستگاه فضایی بین‌المللی، از سرعت دایال آپ - که بیست سال پیش برای ارتباط با شبکه جهانی مورد استفاده قرار می گرفت - بدتر است.

کاربرانی که سابقه کار با دایال آپ را دارند، می‎‌دانند که سرعت یکی از قربانیان اصلی این نوع شیوه ارتباطی است، و اصولاً اگر کسی بخواهد از سرعت اینترنت خود گله کند از عبارت «اینترنت دایال آپ» استفاده می‌کند.

اما علت این کندی وحشتناک در فضا چیست؟

شاید «فاصله» را بتوان اصلی‌ترین دلیل کند بودن اینترنت در فضا دانست.

وقتی فضانوردی بر روی یک لینک کلیک می‌کند، درخواست او باید فاصله چند ده هزار کیلومتری را تا زمین طی کند و سپس ماهواره‌های مربوطه پس از دریافت و پردازش این سیگنال، پاسخ آن را ارسال کنند.

این فرایند طبعاً به زمان نسبتاً زیادی نیاز دارد.طراحی سایت
  • spd kh
  • ۰
  • ۰

هکرها با اخلال در سیستم رایانه ای یکی از شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه ورشو لهستان، بیش از 1400 مسافر را زمین گیر کردند.

شرکت هواپیمایی LOT لهستان، پس از اخلال در سیستم رایانه ای خود، مجبور به لغو پروازهایش در فرودگاه پایتخت شد.

آدریان کوبیچی سخنگوی فرودگاه تأیید کرد که 4 بعداظهر دیروز پس از هک شدن سیستم‌ها بیش از 5 ساعت طول کشید تا مشکل حل شود و به همین خاطر بیش از 10 پرواز برنامه ریزی شده لغو شد.

البته در این زمان برای سایرهواپیماها و شرکت‌های هواپیمایی، مشکلی برای فرود پیش نیامدطراحی سایت
  • spd kh